پسماند خشک از شهروندان بجنوردی خریداری می شود

شهردار بجنورد گفت: با توجه به سیاست‌گذاری انجام شده در راستای تفکیک پسماندهای خشک، جانمایی ایستگاه زباله خشک در سه نقطه و به صورت پایلوت آغاز شده و سپس به پنج نقطه شهری افزایش خواهد یافت.

«جواد حمیدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: علاوه بر جمع آوری پسماند در ایستگاه، شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن چپاک از کافه بازار و نصب در گوشی همراه خود، درخواست خود را جهت اعزام خودروهای جمع‌آوری و دریافت پسماند خشک در هر زمان و مکان به آسانی اعلام کنند.

 

شهردار بجنورد بیان کرد: پسماند خشک را از شهروندان خریداری می کنیم و مردم می توانند با تحویل پسماند خشک، بسته‌های تشویقی شامل کیسه زباله، کارت شارژ شهروندی دریافت کنند.  

 

حمیدی افزود:  در راستای اجرای بهتر تفکیک زباله از مبدا، آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان و اشاعه فرهنگ جداسازی پسماند ها در تمام سطوح به ویژه مراکز آموزشی و مدارس و درب منازل  نیز انجام می گیرد.

 

شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: با اجرای طرح جمع آوری و تفکیک زباله از مبدأ، به میزان 25 تا 35 در صد از حجم زباله های دفنی کاهش می یابد و این طرح از لحاظ زیست محیطی و همچنین اقتصادی مقرون به صرفه است به همین منظور  اجرای این طرح و فرهنگ سازی در جهت جداسازی زباله های خشک و تر از اولویت های مدیریت شهری بجنورد است.

کد خبر 1169320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha