روزهای خوش در انتظار استعدادهای ورزشی فاروج

خلاء استعدادیابی و پرورش مستعدان حوزه های مختلف به اذعان متخصصان در فاروج کاملا مشهود بوده و حوزه ورزش در این بخش بیشتر مورد توجه مردم بوده اما به نظر می رسد روزهای خوشی در انتظار استعدادهای ورزشی فاروج است.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی_فاروج؛ از سال گذشته هنرستان تربیت بدنی با جذب 15 دانش آموز کار خود را در فضای یکی از مدارس فاروج به عنوان هنرستان ضمیمه آغاز کرده است تا بارقه های امید را در دل آنهایی که مستعد این حوزه هستند ایجاد کند.

 

«نرگس مرادی» یکی از دانش آموزانی است که می خواهد برای سال تحصیلی آینده وارد این هنرستان شود، او به خبرنگار خبرگزاری  شبستان در فاروج گفت: رشته های ورزشی فعال در شهرستان بسیار کم فروغ و فصلی هستند.

 

وی افزود: برای کسانی که دوست دارند این رشته ها را تا مرحله قهرمانی طی کنند، شرایط فراهم نیست چون در حوزه مربی، داوران و دوره های آموزشی در شهرستان با کمبود مواجه هستیم.

 

وی که از ورزشکاران رشته والیبال شهرستان است، گفت: چند سالی است که مستمر این رشته را ادامه می دهم اما مربی دارای مدرکی که بتواند بعد از استعدادیابی به تناسب توان افراد با آنان کار کند و پرورششان بدهد، نداریم.

 

یک دانش آموز دیگر هم گفت: والیبال یکی از رشته ها فعال طی سال در شهرستان است اما مربیان آن به صورت تجربی آموخته اند و برای رسیدن به مراحل قهرمانی در هر رشته ای ضروری است مربیان و داوران به روز باشند و برنامه مدونی برای برگزاری کلاس و مسابقات پیش بینی کنند.

 

یکی از ورزشکاران دومیدانی فاروج هم گفت: از زمان برعهده گرفتن مسئولیت هیات دومیدانی از سوی یکی از معلمان ورزشی آموزش و پرورش شاهد رونق این رشته در شهرستان بوده ایم.

 

«مریم باقری» افزود: بهترین مکان برای شناسایی استعدادها در هر رشته ورزشی مدارس است و این اتفاق در حوزه رشته دو میدانی اتفاق افتاده است.

 

ورزشکار دیگری گفت: دو سالی است در رشته فوتسال فعالیت می کنم که این هم به همت یکی از معلمان ورزش سطح شهر اتفاق افتاده است.

 

«فاطمه صبوری» افزود: رونق ورزش شهرستان در سایه تعامل آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان برای استفاده از ظرفیت های دو دستگاه اتفاق می افتد.

 

وی افزود: سرمایه انسانی در آموزش و پرورش است و تجهیزات و سالن ورزشی و امکانات لازم در حوزه اداره ورزش و جوانان، که تعامل این دو مجموعه به ارتقا هم کمک می کند.

 


معلمان ورزشی بازوی توانمندی برای ارتقا ورزش شهرستان هستند

مدیر اداره ورزش و جوانان فاروج گفت: هرجا که معلمان ورزشی حضور پررنگ داشتند جذب نونهالان و نوجوانان به آن رشته ورزشی بیشتر و شرایط برای پرورش ورزشکاران فراهم تر بوده است.


«آتنا فراهی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: رئیس هیات دو و میدانی شهرستان یکی از معلمان ورزش است که با حضورش این رشته مادر را در شهرستان احیا کرده است.

 

مدیر ورزش و جوانان شهرستان افزود: همین معلم پایه گذار رشته والیبال در شهرستان بوده که امروز یکی از رشته های فعال است و علاوه بر آن در یکی دو سال اخیر هم رشته فوتسال را احیا کرد و امروز این رشته هم علاقمندان به خود را دارد و فعال است.

 

وی با اشاره به اینکه استعدادیابی اگر در مدارس انجام و دانش آموزان در مسیر رشته هایی که در آن مستعد هستند هدایت شود، قهرمان  پروری تسهیل می شود، بیان کرد: همه امکانات و تجهیزات و فضاهای ایجاد شده برای ارتقا رشته ها روزشی است  و اگر این ظرفیت به فعالیت افراد مستعد در هر رشته ضمیه شود علاوه بر نشاط اجتماعی و ایجاد جامعه سالم، زمینه ارتقا در شاخه ها ورزشی در شهرستان هم فراهم می شود.

 

پیگیر مجوز قطعی هنرستان تربیت بدنی دختران فاروج هستیم


معاون آموزشی آموزش و پرورش فاروج گفت: با توجه به ظرفیت های ورزشی شهرستان، سال گذشته اولین سال فعالیت هنرستان ضمیمه تربیت بدنی دختران فاروج با 15 دانش آموز بود.

 

«براتعلی صدیقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه یکی از معلمان تربیت بدنی فاروج جز کمیته کشوری درس تربیت بدنی است، اظهارکرد: با جذب دانش آموزان بیشتر مکان هنرستان هم تغییر می کند و در فضای یکی از مدارسی که مجهز به سالن ورزشی است مستقر می شود.

 

معاون آموزشی آموزش و پرورش فاروج گفت: در سال تحصیلی جدید پایه دهمی های علاقمند به این رشته  در این هنرستان جذب می شوند تا این هنرستان شاکله مجزا شدن را بیابد.

 

وی با اشاره به اینکه در همین مدت کم برای تجهیز این هنرستان ارقامی جذب شده است، افزود: 500 میلیون ریال جذب شده است که تجهیزات ورزشی مثل تفنگ بادی و تیرو کمان به ارزش 240 میلیون ریال خریداری شده است.

 

صدیقی بیان کرد: در حال حاضر امکانات رشته ژیمیناستیک، فوتسال(چمن مصنوعی) والیبال و... را دارا هستیم.

 

وی با اشاره به ضرورت سوق دادن دانش آموزان به سمت رشته های هنرستانی و کار و دانش بیان کرد: در شهرستان در شاخه کار و دانش، چهار  هنرستان ضمیمه در رشته های مکانیک خودرو، خیاطی و برق فعال است و دو مدرسه کارو دانش هم به صورت مستقل فعالیت می کنند.

 

معاون آموزشی آموزش و پرورش فاروج یادآور شد: در شاخه فنی و حرفه ای یک هنرستان مستقل و یک هنرستان ضمیمه در رشته های الکترونیک، گرافیک، طراحی صفحات وب و... فعال است.

 

صدیقی گفت: امیدواریم با این روند شاهد توزیع متوازن دانش‌آموزان در رشته‌های تحصیلی فنی و حرفه ای و کار و دانش باشیم.

 

وی افزود: توزیع رشته ها در شهرستان 39 به 61 درصد است که برای رسیدن به افزون بر 45 درصد هدفگذاری شده است.

 

 

 

کد خبر 1169376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha