نقش صنایع دانش‌بنیان در مقابله با تحریم‌ها و صیانت از نیروی کار

آقاجانی بر نقش صنایع دانش‌بنیان در مقابله با تحریم‌ها و صیانت از نیروی کار تاکید کرد و گفت: صنایع دانش‌بنیان با توسعه سریع ارزآور می‌توانند به مقابله با تحریم‌ها و صیانت از نیروی کار کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «سیاوش آقاجانی» در گردهمایی که به مناسبت روز ملی کارآفرینی و به همت کافه کارفرینی و هلدینگ هپی لند برگزار شد به نامگذاری سال 1401 اشاره کرد و گفت: سالهاست محوریت تولید صرفا اشتغال‌آفرینی و اشتغال‌زایی بوده است و این محوریت باعث می‌شود صنایع برای ایجاد اشتغال بیشتر عموما به سمت صنایع فرسوده و نفربر حرکت کنند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان افزود: این صنایع معمولا رقابتی نیستند و در نهایت بعد از گذشت مدتی ورشکسته می‌شوند و برای بیمه بیکاری مراجعه می‌کنند درحالیکه صنایع دانش‌بنیان با توسعه سریع، ارزآور شده و می‌توانند به مقابله با تحریم‌ها و صیانت از نیروی کار کمک کنند.

 

وی کسب و کار موفق را موجب تعالی نیروی انسانی دانست و یاد آور شد: باید فرهنگ کارآفرینی را گسترش دهیم زیرا ظرفیت زیادی در این بخش وجود دارد و می بایست کمک کنیم کارآفرینی محور توسعه قرار گیرد.

 

آقاجانی تصریح کرد: با گسترش فرهنگ کارآفرینی مدیریت مبتنی بر دانش در بنگاه‌های اقتصادی، از مدیریت سنتی به سمت مدیریت مبتنی بر دانش روز حرکت می کنیم و  کافه‌های کارآفرینی می‌تواند در این زمینه کمک رسان باشد.

 

وی با بیان اینکه دانش بنیان بودن مبتنی بر تکنولوژی است اظهار داشت: بخش دیگر مبتنی بر مدیریت است که در صورت دانش بنیان بودن می‌تواند موجبات تحول در صنعت را فراهم کرده و به لحاظ کمی و کیفی با رشد همراه باشد.

 

* استارت‌آپ نوع جدیدی از کارآفرینی

«علی باستی » نیز در این جلسه با اشاره به عدم دسترسی کارآفرینان به ابزارهای ارتباطی در گذشته، گفت: امروزه با گسترش فضای مجازی ارتباطات و نحوه کسب و کار نیز تغییر کرده و این تغییرات موجب برهم خوردن تعاریف شده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان استارت‌آپ را نوع جدیدی از کارآفرینی اعلام کرد و افزود: در اقتصاد مقاومتی باید هر کدام از ما که کارآفرین هستیم با استفاده از ظرفیت جوان‌ها زمینه را برای ورود آنها به کار را فراهم کنیم.

 

*نقش گردهمایی ها در افزایش هم افزایی بین کار آفرینان

«کریم کیا کجوری » در این گردهمایی با اشاره به نقش کار آفرینی در توسعه، اقتصاد، پس اندازهای پنهان و اشتغال، افزود: اگر بتوانیم در اکوسیستم کار آفرینی همکاری بیشتری ایجاد کنیم برخی از مشکلات این بخش حل می شود. برگزاری گردهمایی ها در افزایش هم افزایی بین کار آفرینان مفید خواهد بود.

 

این استاد دانشگاه در حوزه کارآفرینی دانشگاه را محل و منبع نوآوری دانست و گفت: نوآوری و ایده نو در همه جا می تواند وجود داشته باشد فقط به این بستگی دارد که چگونه آنها را بیابید و با آن ارتباط برقرار کنید.

 

وی دانشگاه را مصداق موفق نوآوری عنوان کرد و اظهار داشت: برقراری ارتباط و همکاری و تعامل در گردهمایی کارآفرینان به تبادل تجربه می انجامد.

 

«محمد صدیقی » نیز در این همایش اظهار داشت: در زمینه اخذ مجوزها باید پنج هزار و ۸۰۰ نوع مجوز را از سازمان‌های مختلف اخذ کنیم و همه این مجوزها زمانبر هستند.

 

رییس هیات مدیره شرکت گیلار گفت: روابط جای ضوابط را گرفته اند و موافقت برای اخذ تسهیلات به سختی انجام‌ می‌شود، این درحالیست که ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها اصلا از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران جدی گرفته نمی‌شود.

کد خبر 1169383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha