افزایش ۱۰ درصدی توزیع جعبه تخم نوغان

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال توزیع جعبه تخم نوغان در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

«علی باقرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: توزیع جعبه تخم نوغان با قیمت یارانه ای هر جعبه ۱۵۰ هزار ریال در بین بهره برداران پیله تر کرم ابریشم از ۲۷ فروردین ماه آغاز شد و تا دو هفته آینده ادامه دارد که امسال ۲۶۰ جعبه تخم نوغان بین بهره برداران شهرستان توزیع خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۰ تُن پیله تر کرم ابریشم در این شهرستان تولید شد که میانگین پرورش تولید هرجعبه، ۴۱ کیلوگرم پیله تر برآورد شد.

 

باقرزاده اضافه کرد: ۱۵۰ نفر پرورش دهنده پیله تر کرم ابریشم در این شهرستان فعالیت دارند که با ادامه آن برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

 

وی تصریح کرد: میزان تولید پیله تر از هر جعبه تخم نوغان ارتباط مستقیم به تغذیه و مراقبت از کرم‌ها و فراهم بودن محیط پرورش دارد که پرورش کرم ابریشم به عنوان یک صنعت در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری در ایجاد اشتغال مؤثر است.

 

وی عنوان کرد: میانگین تولید پیله تر ابریشم  در استان ۴۲.۵ کیلوگرم و میانگین کشوری ۳۷.۵ است که استان در این خصوص از کشور بالاتر است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: بیشترین فعالیت حرفه نوغان‌داری به ترتیب در شهرستان های مانه و سملقان، راز و جرگلان و بجنورد است و این استان رتبه نخست بهره وری و چهارم تولید پیله کرم ابریشم در کشور را دارد.

 

 

کد خبر 1169410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha