توان تولید چاه آب شُرب کمتر از میزان مصرفی است

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: توان تولید چاه آب شُرب کمتر از میزان مصرفی است.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اضافه کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی، خشکسالی و کاهش بارندگی ها جهت افزایش دبی چاه ها، تمام چاه های آب بررسی شده و کلیه تعمیرات لازم صورت گرفت و از ۱۹ حلقه چاه آب همه آماده به کار هستند.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان خاطرنشان کرد: در منطقه شیرکوه چهار حلقه چاه آب آهکی حفر شده و سه حلقه چاه در روستای پیرشهید که دو حلقه چاه وارد مدار شده و دو حلقه در فصل تابستان وارد مدار خواهد شد که ۶۲ لیتر به دبی آب شهرستان اضافه خواهد شد.

 

رمضانی عنوان کرد: با توجه به کاهش بارندگی و خشکسالی های پی در پی، دبی چاه های آب شُرب شیروان ۷۰ لیتر در ثانیه کاهش یافت.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته دبی چاه های آب شیروان ۳۲۰ لیتر در ثانیه بود که امسال به ۲۵۰ لیتر کاهش یافته و این در صورتی است که پیک مصرف از تیرماه به مدت ۲ ماه، ۴۵۰ لیتر در ثانیه است که توان تولید ۲۵۰ لیتر در ثانیه است و توصیه جدی به رعایت مصرف آب توسط شهروندان می شود.

 

وی بیان کرد: جهت وارد مدار کردن چاه های آب پیرشهید و اتمام مخزن گره زو، ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب شهری شیروان بیش از ۲۷۶ کیلومتر است، گفت: تعداد کل مشترکین آب و فاضلاب این شهرستان ۱۵۷ هزار نفری، ۶۱ هزار و ۸۳۳ فقره است که از این تعداد ۱۹ هزار و ۵۷۰ فقره انشعاب آب روستایی و مابقی شهری است.

 

 

کد خبر 1169412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha