ضرورت توازن میان همه انجمن‌های فرهنگی و هنری/ از هنرمندان حمایت می‌کنیم

حجت الاسلام فریحی اولویت این معاونت را حمایت از هنرمندان منطقه دانست و گفت: در این دوره نگاهم به حوزه فرهنگ و هنر استراتژی و اعتقادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عادل فریحی» ظهر امروز (دوشنبه ۵ اردیبهشت) در نشست با روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ های آبادان و خرمشهر، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت امام علی (ع) و همچنین قبولی طاعات و عبادات همه مومنان در ایام ماه مبارک رمضان، با اشاره به جایگاه انجمن های فرهنگی هنری آبادان و خرمشهر اظهار کرد: در رویکرد جدید این معاونت باید به همه انجمن‌ها توجه شود و توازن میان همه برقرار باشد.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند عدم وجود محلی مناسب برای انجام فعالیت ها و نشست های انجمن های این منطقه را یکی از دغدغه های اصلی هنرمندان دانست و افزود: در صدد هستیم ۲ واحد از مکان‌های متعلق به ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر را برای برگزاری این نشست‌ها در اختیار انجمن ها قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه در گذشته اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال صرف تجهیز و بازسازی سالن‌های فرهنگی هنری منطقه شده اضافه کرد: با توجه به اینکه اموال سالن ها با این اعتبار تامین شده بود، متاسفانه بسیاری از آنها به سرقت رفته اند که قطعا از طریق مجاری قانونی و حقوقی پیگیر بازگشت این اموال به بیت المال خواهم بود.

 

حجت الاسلام فریحی به تفاوت میان نگاه نظام اسلامی با غرب و نظام های استبدادی به فرهنگ و هنر اشاره کرد و ادامه داد: تفاوت ما این است که فرهنگ و هنر را از دین جدا نمی دانیم، در این دوره نگاهم به حوزه فرهنگ و هنر استراتژی و اعتقادی است.

 

وی با اشاره به دیدگاه و رویکرد خود به حوزه موسیقی بیان کرد: با موسیقی مخالف نیستم چراکه اسلام نیز موسیقی را منع نکرده اما در این زمینه نیز قاعده ای گذاشته است.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ابراز کرد: خوشبختانه با نظر مساعد و حمایت ویژه مدیرعامل سازمان، حوزه‌ های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی منطقه را تقویت می‌کنیم.

 

وی اولویت این معاونت را حمایت از هنرمندان منطقه دانست و اذعان کرد: به جد پای این مسئله ایستاده‌ایم و پاسخ گوی آنچه در آینده رقم می‌خورد خواهم بود.

 

حجت الاسلام فریحی انجمن‌ ها را نماینده هنرمندان و پل ارتباطی آنها با این معاونت خواند و بیان کرد: آمده ام تا با کمک هنرمندان هنر منطقه را ارتقا دهیم و آن را به جایگاه اصلی‌اش برگردانیم.

 

توجه به حوزه شعر و ادبیات، اختصاص بودجه و مکان ثابت به انجمن‌های فرهنگی و هنری آبادان و خرمشهر، بهره مندی از ظرفیت‌های بومی و توزیع متوازن امکانات بین هنرمندان و … نیز از جمله دغدغه‌های اصلی هنرمندان بود که در این نشست مطرح شد.

 

کد خبر 1169449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha