رعايت حقوق همسايه  بر مسلمان واجب است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه انسان ها باید رحم و مروّت و انسانيت نسبت به همنوعان خود نداشته باشند، گفت: مسلمانان تا طاعت و عبادت خداوند متعال را انجام دهند و در كنار آن حق و حقوق همسايگان را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امشب (۵ اردیبهشت) در نشست صمیمی با همسایگان مصلی امام خمینی(ره) و دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران در قالب ضیافت افطاری ضمن قدرانی از همراهی همسایگان این دفتر با فعالیت های مصلی نمازجمعه مرکز استان ، اظهار کرد: همایش همسایه های مسجد را در شهرستان نکا برگزار کرده بودیم که شهروندان بسیار از این برنامه استقبال کردند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران به همه گیری کرونا ودستور ستاد ملی مدیریت کرونا برای پرهیز از برگزاری جلسات تجمعی مردم اشاره کرد و گفت: خرسندیم که بالاخره در چنین روز مبارکی(روز قدر) توفیق میزبانی از همسایگان مصلی امام خمینی(ره) ساری نصیب مان شد.

 

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در شرایط انتظار برای یوستن به لقاالله سفارش های متعددی از جمله یتیم نوازی، قرآن، حج، نماز و...و همسایه داری داشتند، افزود: تلاش شده در راستای تحقق سفارش مولای متقیان امام علی(ع) ادای احترام به همسایگان مصلی امام خمینی(ره) داشته باشیم. همچنین علاوه با آشنایی با همسایگان زمینه رفع مشکلات آنها با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران مرتفع شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یاد‌آورشد: امیرالمؤمنین(ع) نیز حتی در واپسین لحظات عمر مبارک خود این موضوع را به فرزندان خود و امت اسلامی توصیه کردند و فرمودند: "خدا را، خدا را درباره همسایگانتان که آنان سفارش شده پیامبر شمایند. آن حضرت صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله و سلّم پیوسته درباره همسایگان سفارش می‏‌کرد چندان که گمان بردیم آنها را ارث‏‌بَر قرار خواهد داد.

 

وی اضافه کرد:  پیامبر خدا(ص) در این باره می‌فرمایند: "احترام همسایه بر انسان، همانند احترام مادرش می‏‌باشد.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه حق همسایگی هرچه همسایه نزدیکتر باشد بیشتر می شود، گفت: همسایگان حداقل حق و حقوق شان نسبت به یکدیگر این که خوش همسایگی داشته باشند و اگر خدای ناکرده اذیتی شد صبوری کنند.

 

وی بیان کرد: مسلمانان طاعت و عبادت خداوند متعال را انجام دهند و در كنار آن حق و حقوق همسايگان را رعايت كنند.

 

 

کد خبر 1169467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha