خانواده‌های شهدا سند انقلاب و از ارزش‌‌های جامعه اسلامی ما هستند.

حجت‌الاسلام پورذهبی در دیدار با خانواده شهیدان ماموستا ملا محمد کریمیان و ماموستا محی‌الدین بیانی گفت: خانواده‌های شهدا سند انقلاب و از ارزش‌‌های جامعه اسلامی ما هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان شامگاه دوشنبه (۵اردیبهشت ماه) در دیدار با خانواده شهیدان ماموستا ملا محمد کریمیان و ماموستا محی‌الدین بیانی در سنندج، تکریم و دیدار با خانواده‌های شهدا را یک وظیفه دانست و اظهار کرد: خانواده‌های شهدا سند انقلاب و از ارزش‌‌های جامعه اسلامی ما هستند.

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی در این دیدارهای صمیمانه، ضمن شنیدن دردل‌های این خانواده‌های معظم شهدا، از سال‌ها صبر، استقامت و نقش آنان در پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی تجلیل کرد.

 

 

محمد کريميان، سال 1296 در روستای مران عليا از توابع شهرستان ديواندره به دنيا آمده و در زمان رژيم پهلوی، ضمن فعالیت‌های متعدد علمی و دینی، در خطبه‌های نماز جمعه و منبر جماعت مردم روستاها را ارشاد و آنان را از ظلم و جنایت ضالمان آنوقت حکومت آگاه می‌کرد.

 

 

ماموستا کریمیان بعد از پيروزی انقلاب اسلامی در محله حاجی‌آباد شهر سنندج ساکن شد، افراد ضد انقلاب بيست و يکم فروردين 1361 به منزل ملامحمد هجوم بردند و نه تنها او را به شهادت رساندند، بلکه خانه‌اش را با انبوه کتاب‌های دينی و قرآن آتش زدند و پيکرش را سوزاندند.

 

 

شهید ملا محی‌الدین بیانی، اول شهریورماه سال 1320 در روستای کیلانه شهر سنندج متولد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مسئول دسته ضربت در پایگاه بسیج سنندج شد.

 

 

تلاش و مجاهدت‌های خالصانه این روحانی اهل‌سنت برای حفظ و تداوم حکومت اسلامی موجب شد که افراد ضد انقلاب، نسبت به وی کینه بورزند و به خانه‌اش حمله کنند و شب عاشورای حسینی 1365/6/24 پیش چشم مضطرب خانواده‌اش به شهادتش رساندند. از این شهید والامقام شش دختر و یک پسر به یادگار مانده است. 

پایان پیام/713

کد خبر 1169475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha