راه اندازی سیستم مانیتورینگ آنلاین معادن

حق شناس با بیان اینکه در بحث سال ۱۴۰۱ موردی که وزارتخانه پیش می‌برد راه اندازی سیستم مانیتورینگ آنلاین معادن بود، گفت: قرار شد به سمت استفاده از سیستم‌هایی که مبتنی بر شخص نباشد، برود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، حسنعلی حق شناس، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت شب گذشته (دوشنبه 5 اردیبهشت) در برنامه میز اقتصادی شبکه خبر در بررسی درست نبودن اجرا، پرداخت، هزینه و عدم شفافیت مسئله رابطه مالی دولت با بخش معدن در پاسخ به این سوال که آیا مسئله بارگذاری اطلاعات غلط توسط مسئول فنی معدن، مورد تائید نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت است؟ گفت: یکی از مشکلات در ثبت تناژ استخراجی که هم از نظر حجم استخراج و هم از نظر کیفیت محصولی که استخراج می‌شود مواردی است که از سمت معدن است و مبنای محاسبه یکی از موارد اشکال ما دقیقا همین موردی است که دوستان اشاره کردند.

 

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بحث سال ۱۴۰۱ موردی که وزارتخانه پیش می‌برد راه اندازی سیستم مانیتورینگ آنلاین معادن بود، گفت: در هر کدام از معادن به صورت نرم افزاری یا پهپاد یا در معادن بزرگ با روش‌های دیگر وزارتخانه صمت به این جمع بندی رسیده که به سمت استفاده از سیستم‌هایی که مبتنی بر شخص نباشد، برود.

 

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: نظام مهندسی سامانه را ایجاد کرده است ما در سامانه هوشمند در محاسبه حقوق دولتی با چند تا پارامتر مواجه می‌شویم یکی، محاسبه میزان استخراج، سامانه هوشمندی است که فکر می‌کنم یکسال راه اندازی اش طول می‌کشد و این مورد را نظام مهندسی ایجاد نکرده است نظام مهندسی چیزی که ایجاد کرده بحث محاسبه درصدی از محصولی از آن خاک معدنی یا کلوخه یا آن چیزی که در معدن تولید می‌شود و متعلق به دولت است یک مدلی را پیشنهاد داده است که باید اصلاح شود.

 

کد خبر 1169514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha