طرح کاروان نیکوکاری با رویکرد احیای منابع طبیعی در سمنان اجرا می شود

امینی از اجرای طرح کاروان نیکوکاری در راستای احیای منابع طبیعی با مشارکت جمعیت هلال احمر شهرستان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ «الهام امینی» درگفتگو با خبرنگاران حفظ و احیای منابع طبیعی را وظیفه همه مردم دانست وگفت: باید در این حوزه به طور جدی فرهنگ سازی صورت پذیرد.

 

مسئول آموزش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان با بیان اینکه طرح کاروان نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی ، ظرفیت سازی و توان افزایی جوامع محلی و تقویت مشارکت مردم در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و طبق تفاهم نامه منعقد شده بین دو نهاد به مدت یک سال اجرا می‌شود، گفت: از جمله شاخص‌های انتخاب روستای هدف طرح (جام) می‌توان به وجود مشکلات زیست محیطی مانند  تخریب بالای اراضی ملی و چرای بی رویه، مشکل اشتغال جوانان، ضعف دانش منابع طبیعی و… اشاره کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های  آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات منابع طبیعی ، تسهیلگری اجتماع محور و ...  اظهارداشت: اقدامات بیولوژیک و بیومکانیک ، احداث سازه های مکانیکی آبخیزداری و آبخوانداری ، مدیریت آفات بیماری های مراتع و ... در پیش گرفته شده است .

 

امینی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر نیز در راستای آموزش کمک‌های اولیه اقدام به برگزاری کلاس آموزشی خواهد کرد.

 

مسئول آموزش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بیان کرد: برای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی از اهالی و اعضای شورای اسلامی به  عنوان همیار طبیعت کمک گرفته شده است تا به محض مشاهده تخلف، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی را در جریان قرار داده تا در اسرع وقت به محل، مراجعه و برخورد لازم را انجام دهند.

کد خبر 1169532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha