برگزاری جشن روزه اولی ها با همت کانون امام حسن مجتبی (ع) روستای اشترمل تویسرکان

ترکاشوند، از برگزاري مراسم جشن روزه اولي ها ويژه دختران ۹ ساله به همت کانون فرهنگي هنری امام حسن مجتبی (ع) روستای اشترمل شهرستان تويسرکان خبر داد.

«حسن ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: ماه مبارک رمضان، ماهی برای نزدیک‌تر شدن به خدا، ماهی است که کودکان هم برای آماده‌سازی خودشان روزه کله گنجشکی می‌گیرند و تعدادی از عزیزانمان نیز به روزه اولی‌ها می‌پیوندند و اولین روزه‌های خود را تجربه می‌کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) روستای اشترمل تویسرکان اعلام کرد: قرائت تلاوت قرآن، مولودی خوانی، سخنرانی توسط حجت الاسلام جامه بزرگ، و افطاری از ویژه برنامه های این مراسم بود.

 

وی بیان کرد: دختران نوجوان  با روزه‌گرفتن می‌توانند اراده خود را تقویت کنند و در زندگی در برابر مشکلات سخت قادر به یک تصمیم‌گیری درست خواهند بود.

 

وی گفت: یکی از ابزارهای قوی برای کسب تقوا روزه گرفتن است. خداوند متعال روزه را واجب کرده است پس بایستی نوجوانانی که به سن بلوغ رسیده‌اند روزه بگیرند. این گرسنگی نوعی جنگ و مبارزه‌ یک مومن با هوای نفسش است.

 

ترکاشوند اظهار داشت: جشن روزه اولی ها با هدف تشویق دختران به روزه و نماز در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی است  برگزار شد.

 

کد خبر 1169655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha