گردشگری و زیارت در زمان خشکسالی برای حفظ و نگهداری استان فارس و درآمد زایی نقش موثری دارد

فرخ زاده گفت: گردشگری و زیارت در زمان خشکسالی برای حفظ و نگهداری استان فارس و درآمد زایی نقش موثری دارد و اولویت معاونت گردشگری استانداری فارس، حمایت از سرمایه گذاران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، امروز (سه شنبه 6 اردیبهشت) در آئین معارفه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: استان فارس بیش از ٣٠ درصد از ابنیه تاریخی کشور را در خود جای داده است و دارای بیش از سه هزار اثر ثبتی و بیش از یک هزار و ۵٠٠ امامزاده واجب التکریم است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس ادامه داد: ابنیه تاریخی فارس، سالانه به بیش از پنج هزار میلیارد تومان هزینه نگهداری نیاز دارد که نگهداری از آنها برای میراث فرهنگی اقدام ساده ای نیست.

وی اضافه کرد: گردشگری و زیارت در زمان خشکسالی برای حفظ و نگهداری استان فارس و درآمد زایی نقش موثری دارد و اولویت معاونت گردشگری استانداری فارس، حمایت از سرمایه گذاران است و برای رفع مشکلات بیش از یکصد طرح سرمایه گذاری در استان در تلاش هستیم.

فرخ زاده با تاکید بر لزوم افزایش 10 برابری شمار فعالیت انجمن‌ های مردم نهاد در فارس بیان کرد: استاندارد سازی و به روز رسانی مجوزات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید مورد توجه مطلوب قرار بگیرد.

کد خبر 1169680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha