پروژه ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام امسال به بهره برداری می رسد

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: پروژه ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

«محمد پیرباوه»  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: تمام ‌تلاش شرکت آبفای استان بر این است در صورت تامین اعتبارات لازم  پروژه ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب شهر ایلام تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه نوع فرایند سیستم ارتقاء از نوع سیستم «انوکسیک» بوده، که یک مرحله پیشرفته تصفیه فاضلاب است، با بهره‌برداری از این پروژه، مشکلات زیست محیطی از جمله بو و آلاینده های فسفر و نیترات از فاضلاب حذف خواهد شد.

 

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آب و فاضلاب ایلام بیان کرد: درصددیم با ارتقاء سطح کیفی پساب با استفاده مجدد در حوزه آبیاری فضای سبز و حوزه آبیاری کشاورزی بخشی از نیازهای آبی منطقه را برطرف نماییم.

 

یرباوه یادآور شد: طرح ارتقا و افزایش ظرفیت فاضلاب شهر ایلام با توجه به افزایش جمعیت شهری و مشکلات زیست محیطی و همچنین عدم ظرفیت کافی تصفیه خانه فاضلاب شهر در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

 

وی افزود: در اجرای این طرح سیستم تصفیه از هوادهی گسترده و زمان ماند در حوضچه های آرامش به سیستم لجن فعال که یکی از پیشرفته ترین سیستم های تصفیه خانه فاضلاب است تغییر خواهد کرد.

 

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آب و فاضلاب ایلام گفت: در این روش با احداث تانک های هوازی و بی هوازی در لاگون های هوادهی بخش قابل توجهی از مواد آلی از جمله کربن، نیترات و فسفات موجود در فاضلاب حذف و باعث بالا رفتن شاخص های مورد نظر سازمان محیط زیست در خصوص پساب خروجی خواهد شد.

کد خبر 1169707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha