بالای ۷۰ درصد تصادفات استانی ناشی از خواب آلودگی و واژگونی است

رستگاری با اشاره به آمار تصادفات استان یزد گفت: بالای ۷۰ درصد تصادفات استانی ناشی از خواب آلودگی و واژگونی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رستگاری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به مناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل گفت: در حوزه مباحث راهداری و مل و نقل جاده ای عمدتا بهسازی و نگهداری راه ها و زیرساخت های موجود کشور را بر عهده داریم که این نشان دهنده عدم ورود جدی به مباحث ساخت و بلکه توجه به نگهداری آنها است.

 

وی افزود: وظایف حیاتی ما توجه به زیرساخت ها و نگهداری آنها است و در وظایف دیگر ما نیز احداث راه های روستایی مورد توجه قرار می گیرد.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: بالای 95 درصد پوشش راه روستایی و آسفالته داریم و مابقی نیز در حال انجا و تامین آن هستیم و در زمینه وضعیت رویه آسفالت نیز در محورهای اصلی در استان بر اساس گزارش ها و پایش ها از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

 

رستگاری ادامه داد: تمام تلاش های ما برای کاهش نارضایتی مردمی از این بخش و حوزه راهداری است.

 

وی گفت: در زمینه حمل و نقل طبیعتا ما کار اجرایی نداریم بلکه هدایت، نظارت و سیاست گذاری وظیفه اصلی ما است و با توجه به حساسیت داشتن این حوزه دائما در حال پیگیری این بخش هستیم.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در زمینه مجتمع های خدماتی رفاهی بیان کرد: ما تمامی ظرفیت قانونی خود در حمایت از بخش خصوصی در زمینه مجتمع های خدماتی رفاهی استفاده می کنیم و تاکنون نیز توانسته ایم به 13 مورد برسانیم که رشد قابل قبولی است و تلاش داریم در آینده نزدیک مجتمع های جدید را راه اندازی کنیم.

 

رستگاری خاطرنشان کرد: این اداره کل علی رغم این که وظایف حاکمیتی دارد و در حال انجام آن است بخشی از وظایف خدمت رسانی دارد که به عنوان دستگاه امداد جاده نیز در حال خدمت رسانی است و در کنار سایر دستگاه های امداد رسان خدمت جاده ای را دنبال می کند.

 

وی افزود: 200 میلیارد اعتبار سفر راست جمهوری در خصوص نگهداری راه ها داشته ایم که سعی کرده ایم بخش قابل توجهی از آن را به سمت راه های روستایی ببریم.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: با توجه به مطالبات رانندگان ما به صورت کشوری پیگیر آن بودیم که تصمیمات کشوری افزایش کرایه حمل را مصوب کرده که در آینده نزدکی ابلاغ و اجرایی می شود.

 

رستگاری ادامه داد: ما تا پایان سال ورود جدی به مباحث پایانه های مسافربری و باربری خواهیم داشت و آن را دنبال می کنیم.

 

وی گفت: 150 میلیارد اعتبار ملی داشتیم که 40 درصد اختصاص داشته و در استانی نیز 113 میلیارد داشتیم که حدود 40 درصد اختصاص داده شده است ولی با هدف ایمن سازی و زیباسازی این وجود این اعتبارات پاسخگوی نگهداری راه های ما نیست.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: بالای 70 درصد تصادفات استانی ناشی از خواب آلودگی و واژگونی است که بایستی توجه ویژه ای به این امر داشته باشیم.

 

رستگاری خاطرنشان کرد: ما اگر می خواهیم مساله تصادفات کاهش پیدا کند باید نهادهای فرهنگ سازی از جمله آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی و ... ورود پیدا کنند.

 

وی افزود: 33 میلیون تن بار در سال 1400 داشتیم که نسبت به سال 99 میزان 13 درصد افزایش بار داشته ایم.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: وضعیت تصادات ما نسبت به شاخص تعداد فوتی همواره جز هشت استان خوب کشور بودیم و در سال ذشته در کاهش نرخ تعداد فوتی رتبه دوم کشوری داشتیم.

 

رستگاری ادامه داد: در نوروز 1401 با توجه به افزایش 50 درصدی تصادفات شاهد افزایش آمار فوتی ها بودیم اما با این وجود جز استان های کم فوتی کشور هستیم.

 

وی گفت: ما در سال گذشته از 251 نقطه پرحادثه کشور11 مورد مربوط به استان یزد بود که سال گذشته 10 مورد را رفع کردیم و یک مورد نیز در حال پیگیری است.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد بیان کرد: امسال روی سطح شبک جاده ای در حال بررسی نقاط پرحادثه هستیم.

 

رستگاری خاطرنشان کرد: حوزه ایمنی سرقت تابلوها و لوازم ایمنی یکی از مشکلات برای ما بوده است و سعی کرده ایم با نیروی انتظامی آن را دنبال کنیم و با همکاری شرکت های دانش بنیان سعی داریم که این تابلوها را به تابلوهای غیر فلزی تبدیل کنیم تا از سرقت آنها جلوگیری شود.

 

وی بیان کرد: 8400 کیلومتر کل شبکه راهی ما است که 830 کیلومتر بزرگراهی، 670 کیلومتر راه اصلی، 900 کیلومتر راه فرعی و 5800 کیلومتر راه روستایی داریم.

 

وی با اشاره به نامگذاری روز ملی حمل و نقل و راهداری افزود: ما به این مناسبت یک هفته برنامه ریزی کرده ایم که ابرنامه های مختلفی اجرا می کنیم.

 

 

 

کد خبر 1169725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha