افزایش نژادپرستی در سوئیس/ ۶۳۰ مورد تبعیض و نژادپرستی در این کشور ثبت شد

گزارش سالانه کمیته فدرال مبارزه با نژادپرستی از ثبت ۶۳۰ مورد تبعیض و بیگانه ستیزی و اسلام ستیزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از swissinfo، گزارش سالانه کمیته فدرال مبارزه  با نژادپرستی (FCR) حاکی از آن است که بیشتر موارد تبعیض نژادی در محل کار و موسسات آموزشی ثبت شده است.

این کمیته فدرال  که 94 مورد تبعیض در بخش آموزش ثبت کرده است، خواستار فراهم کردن آموزش بهتر برای کمک به معلمان برای شناسایی موارد تبعیض و ارایه ابزار لازم برای مقابله با آن و رسیدگی به آن است.

 

بیشتر نوع تبیعض بیگانه هراسی(218 مورد) و نژادپرستی علیه سیاهان(207 مورد) است و تبعیض علیه مسلمانان (53 مورد) و عرب ستیزی(51 مورد) تکرار شده است.

پدیده نژادپرستی علیه آسیایی ها برای اولین بار در این گزارش مورد توجه قرار گرفت، به طوری که 41 مورد تبعیض گزارش شده است که بیشتر آنها به صورت عبارت ها و اظهارات یا توصیفات تحقیر آمیز است.

 

مقامات سوئیس این مسئله را نادیده نگرفتند، به همین دلیل دولت در اوایل این ماه افزایش حمایت از اقلیت های مسلمان و یهودی در سوئیس و حفاظت از اماکن عبادی را اعلام کرد.

 

نژادپرستی و گفتمان انزجارطلبانه و تنفر عمدتا از طریق اینترنت و رسانه های اجتماعی منتشرمی شود. اداره مبارزه با نژادپرستی اعلام کرده است که گسترش تئوری های توطئه از آغاز همه گیری کرونا افزایش یافته است.

کد خبر 1169753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha