پرونده رئیس جمهور سابق  بولیوی زیر ذره‌بین «سنتز» هیسپان تی‌وی

برنامه این هفته «سنتز» شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به بررسی حکم جینین آنز رئیس جمهور سابق بولیوی و اتهام وی در خصوص دست داشتن در کودتای دولتی و جنایات سال ۲۰۱۹ می پردازد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط‌عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، برنامه «سنتز» که به مهم‌ترین موضوعات مرتبط با مردم آمریکای لاتین می پردازد، این قسمت به پرونده رئیس جمهور سابق بولیوی، جینین آنز، متهم به ارتباط با کودتای دولتی و جنایات سال 2019 علیه رئیس جمهور وقت، اوو مورالس می پردازد.


جینین آنز اهل بولیوی از نوامبر ۲۰۱۹ ریاست‌جمهوری بولیوی را به‌طور موقت برعهده گرفت. آنز تا نوامبر ۲۰۱۹، سناتور و نایب رئیس دوم مجلس سنای بولیوی بود. پس از استعفای اوو مورالس، رئیس مجلس سنا و نایب رئیس اول، آنز در ۱۱ نوامبر تصدی ریاست مجلس سنای بولیوی را برعهده گرفت و سپس رئیس‌جمهور موقت شد.


 در «سنتز» می بینیم که علی‌رغم تلاش‌های جناح راست و حمایت آمریکا، لوئیس آرسه رییس دولت فعلی در اجرای عدالت جنایات سال ۲۰۱۹ که  بیش از ۳۰ کشته و چندین زخمی برجای گذاشت، قاطعانه عمل کرده است. جینین آنز متهم به براندازی دولت ایوو مورالس رئیس جمهور چپ‌گرای سابق و سوء استفاده از قدرت برای پیگرد قانونی او است. آنز اوایل نوامبر ۲۰۲۰، بعد از پیروزی لوئیس آرسه چپ‌گرا، از قدرت کناره گیری کرد.


برنامه «سنتز» محصول شبکه هیسپان تی وی به تهیه کنندگی مهدیه اسماعیل پور، پنجشنبه 8 اردیبهشت ماه ساعت 4:03 بامداد به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه هیسپان تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه همان روز ساعات 11:00و 20:00 و روز جمعه ساعت 13:00 بازپخش می شود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/sintesis/778 این برنامه را در وب سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

 

کد خبر 1169811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha