لزوم وجود حرمت، نصرت و تبعیت از ولی خدا / باید از ولی فقیه پیروی کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه باید حرمت، نصرت و تبعیت از ولی خدا انجام شود؛ گفت: ولایت فقیه مخالف دیکتاتوری است به همین خاطر باید از ولی فقیه پیروی کرد تا جامعه دچار دیکتاتوری نشود.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه در شبکه افق به سخنرانی پرداخته در خصوص مسیر تکامل دین اسلام گفت: پیامبر اکرم (ص) خواستار از بین بردن قدرت زورگویان و توزیع آن در بین مردم بودند. مسیر تکامل دین اسلام شرکت در پروژه پیامبر اسلام (ص) است. در واقع هر فردی خواهان مقرب شدن در پیشگاه خداوند متعال هست به همین دلیل افراد باید در این پروژه شرکت کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به جایگاه ولی خداوند گفت: مردم با نصرت و بصیرت نسبت به ولی خدا می توانند به او قدرت اعطا کنند؛ زیرا ولی خدا با زور، پول، اسلحه و غیره حکومت نخواهد کرد بلکه با قدرت سرمایه اجتماعی و احترامی که در بین مردم دارد حکومت می کند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر مردم منویات و اهداف امیر مومنان امام علی (ع) را متوجه می شدند و از آنها اطاعت می کردند ایشان از این حرکت مردمی برای قدرت گرفتن مردم استفاده می کرد تا جامعه قدرتمندی را تشکیل بدهد.

 

استاد حوزه علمیه در خصوص طرح اسلام افزود: در این طرح قدرت از زورگویان و ستمگران گرفته و در بین مردم تقسیم می شود. در واقع مدیریت توزیع قدرت بین مردم توسط ولی خدا انجام خواهد شد. چراکه با زور قدرت را بدست نگرفته، بلکه قدرتش را از دل بصیرت مردم کسب کرده است.

 


وی با استناد به آیه ای از قرآن مجید ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص) نباید هیچکدام از احکام به دوران جاهلیت برگردد. اما متاسفانه بعد از حکومت اسلامی به ولایتهای قومی و قبیله‌ای بازگشتند چرا که مردم حکومتی به غیر از آنچه خداوند متعال تعیین کرده بود را انتخاب کردند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان گفت: باید حرمت پیامبر اسلام (ص) افزایش پیدا کند در واقع ذکر صلوات باید با صدای بلند بیان شود تا محبوبیت و قدرت آن حضرت در دنیا بیشتر شود؛ چراکه ذکر صلوات جنبه سیاسی دارد.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در واقع باید سه مرحله حرمت، نصرت و تبعیت از ولی انجام شود. حضرت بقیه الله (عج) زمانی ظهور می کند که این حرکت‌ها وجود داشته باشد. در واقع پیامبران برای قیام مردم به قسط از طرف خداوند متعال مبعوث شده اند. مردم باید در زمان غیبت امام زمان (عج) را نصرت و یاری کنند. 

 

وی در پایان با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی امام راه حل (ره) خاطرنشان کرد: ولایت فقیه مخالف دیکتاتوری است به همین خاطر باید از ولی فقیه تبعیت کرد تا جامعه دچار دیکتاتوری نشود. عده ای هنرشان آبرو بردن از ولایت است در حالی که ادعای طرفداری از ولایت را دارند. در واقع ولی خدا قدرت را از بصیرت و عقل مردم بدست می آورد. و آن را در بین مردم توزیع می کند.

کد خبر 1169881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha