۴۰۱ پایگاه جمع آوری زکات فطریه در خراسان جنوبی برپا می شود

شرفی گفت: ۴۰۱ پایگاه در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی آماده جمع آوری زکات فطریه و کفارات در روز عید سعید فطر خواهند بود و این پایگاه ها تا ۲ روز پس از عید بندگی نیز در سطح استان فعال هستند.

«حسن شرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: سازمان بهزیستی برای دریافت زکات فطریه مردم خراسان جنوبی آمادگی دارد و می‌تواند با جمع‌آوری زکات فطریه به صورت عام و خاص و همچنین کفاره، بخش کوچکی از مشکلات مددجویان خود را برطرف کند.

 

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه 401 پایگاه در 11 شهرستان خراسان جنوبی آماده جمع آوری زکات فطریه خواهند بود، افزود: در این پایگاه ها 467 صندوق زکات فطریه، 466 صندوق کفاره و 235 صندوق جمع آوری سهم سادات مستقر می شود.

 

وی در ادامه عنوان کرد: این پایگاه ها از روز عید فطر تا 2 روز پس از آن با محوریت مراکز و موسسات خیریه تحت نظارت بهزیستی در سطح خراسان جنوبی مشغول به جمع آوری زکات فطریه خواهند شد.

 

شرفی ادامه داد: مردم خراسان جنوبی می توانند مبالغ کفارات و فطریه خود را به شماره حساب 4180034541947696 و یا شماره کارت 6367957079939448 واریز کنند.

 

سرپرست بهزیستی خراسان جنوبی بیان داشت: طبق فتوای فقها مبلغ کفاره می‌تواند در قالب تهیه نان یا مواد غذایی مورد نیاز مراکز و موسسات خیریه اعم از کودکان بی سرپرست، سالمندان، معلولان جسمی، حرکتی و ذهنی و ... مصرف شود.

 

 

 

 

کد خبر 1169884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha