۲۷۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در چهارمحال و بختیاری فعال است

مولوی از وجود ۲۷۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد و افزود: دفاع از حقوق کارگران و کارفرمایان از کار ویژه‌های این تشکل ‌ها است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محسن مولوی» در نشست صمیمی امام جمعه شهرکرد با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این استان اظهار داشت: تعداد کارگران بیمه شده تامین اجتماعی ۹۸ هزار نفر است و علاوه‌ بر آن تعداد زیادی کارگر نیز در استان فعال ‌اند که زیرپوشش بیمه قرار ندارند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از مجموع کارگران استان، ۴۷ درصد در بخش صنعت، ۴۰ درصد در بخش خدمات و ۱۳ درصد در بخش کشاورزی فعال هستند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به نقش کارگران در تحقق شعار سال مبنی بر تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین اشاره کرد و گفت: کارگران بازوی اجرایی تحقق شعار هستند.

 

به گفته مولوی کاهش حوادث کار، کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محیط های از برنامه‌هایی که در حوزه کارگری استان در دستور کار قرار دارد.

 

وی در ادامه میزان تسهیلات اختصاص یافته به استان در اشتغال پایدار روستایی و عشایری را ۱۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با کمترین انحراف جذب می‌شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری همچنین سهم استان در بخش مشاغل خانگی را ۶۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۸۲ درصد این تسهیلات به یک هزار و ۵۹۱ نفر پرداخت شده است.

 

کد خبر 1169921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha