استمرار پوشش بیمه زندانیان، معتادان و افراد مجهول الهویه تا پایان سال/ افراد فاقد بیمه درمانی به صورت رایگان بیمه سلامت می شوند

حسینی از استمرار پوشش بیمه زندانیان، معتادان و افراد مجهول الهویه استان گلستان تا پایان سال خبر داد.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ایجاد پوشش بیمه ای برای افراد فاقد پوشش بیمه درمان یکی از مهمترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران و این مسئله نیز از طریق صندوق بیمه سلامت همگانی امکان پذیر شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: با توجه به استمرار ردیف بودجه مربوط به پوشش بیمه پایه سلامت زندانیان، معتادان و افراد مجهول الهویه در قانون بودجه سال 1401 کل کشور، ارائه خدمت به این افراد تا پایان اسفند امسال ادامه دار دارد.

 

وی ادامه داد: مشمولان این طرح می توانند با رعایت مقررات و ضوابط هر گروه از خدمات بیمه ای در تعهد سازمان بیمه سلامت بهره مند شوند.

 

حسینی گفت: افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه درمانی نیز می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد و یا با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری شهروندی نسبت به بیمه کردن خود و اعضای تحت تکفل خانواده شان به صورت رایگان بهره مند شوند.

 

وی افزود: افراد فاقد بیمه درمانی، اگر در سه دهک پایین درآمدی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد ارزیابی وسع قرار گرفته باشند، به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه توسط سازمان بیمه سلامت ایران تحت پوشش قرار می گیرند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی ارزیابی وسع، افراد فاقد بیمه پایه، شامل بیمه شدگان روستایی و بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی می شود.

 

کد خبر 1169949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha