شوراها مکلفند کشت خشخاش و شاهدانه در روستاها را گزارش دهند

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد تصریح کرد: شوراها در روستاها مکلف هستند که کشت خشخاش و شاهدانه را به مراجع مربوطه اطلاع دهند چراکه کشت شاهدانه و خشخاش جرم محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سیدجواد ایلالی» دادستان عمومی و انقلاب بجنورد صبح امروز چهارشنبه (هفتم اردیبهشت ماه) در همایش روز ملی شوراها با بیان اینکه اصل شوراها مبتنی بر آموزه های دینی ماست، گفت: یکی از وظایف مهم و کاری و مستمر شوراها، وظیفه نظارتی است همانگونه که شوراها در شهرها شهردار را انتخاب کرده و بر عملکرد وی نظارت می کنند و در روستاها هم شوراها دهیار را انتخاب کرده و بر کار وی نظارت دارند.

 

وی با بیان اینکه قانون برای هر مقامی، مسئولیتی تعیین کرده، به تعیین تکالیف مدنی و کیفری برای اعضای شوراهای اسلامی هم اشاره کرد و افزود: شوراها در روستاها مکلف هستند که کشت خشخاش و شاهدانه را به مراجع مربوطه اطلاع دهند چراکه کشت شاهدانه و خشخاش جرم محسوب می‌شود و در صورتی ‌که این اطلاع‌ رسانی به‌ موقع صورت نگیرد به لحاظ قانونی مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند.

 

ایلالی با بیان اینکه امروزه مواد مخدر یکی از آسیب ها و معضلات اجتماعی است که جامعه از آن رنج می برد، اظهارکرد: ما به عنوان مدعی العموم این تکلیف را از شوراها می خواهیم که به وظیفه قانونی و نظارتی خود عمل کنند.

 

«سیدمحمد پاکمهر» نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه دغدغه اصلی مردم حل مشکلات حوزه راه، آب، نهاده های دامی، گاز روستایی و ... است، افزود: به لطف الهی در بودجه سال ۱۴۰۱ خراسان شمالی هم از اعتبارات بخش محرومیت زدایی بهره مند شد.

 

وی افزود: با اختصاص این اعتبارات، راه های روستایی حسن آباد، جعفرآباد، میان‌زو و ایوب در بجنورد تا پایان شهریور ماه تکمیل و روستاهای کی‌کی، کلاته سهراب و پاکتل هم تا پایان امسال به اتمام می رسد.

 

«محمد وحیدی» دیگر نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه اولویت همه روستاها آب شُرب و آب کشاورزی است، افزود: امید است با سفر رییس جمهوری به استان و اولویت بندی مصوبات، بتوان ضمن حل مشکلات مردم، استان را به میانگین شاخص های توسعه ای رساند.

 

وی همچنین بر تعامل مدیران و مسئولان اجرایی با اعضای شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: مدیران باید اعضای شوراهای اسلامی را از خود بدانند و حتی اگر اعتباری برای حل مشکلات آنان ندارند، درب اتاقشان به روی آنان گشوده باشد.

 

این همایش که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها با حضور جمعی از مسئولان استانی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شده بود با تقدیر از پنج عضو شورای اسلامی شهر و روستای فعال و برتر استانی پایان یافت.

کد خبر 1170093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha