«قدس» محور وحدت جهان اسلام/ اهل سنت گلستان پای آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف ایستاده است

حدود ۷۴ سال از اشغال غیرقانونی بخشی از سرزمین ملت فلسطین می‌گذرد و در تمام این سال‌ها، ایرانیان چه شیعه و چه سنی، همگام و همصدا با مردم مظلوم فلسطین آزادی قدس شریف را فریاد می‌زنند و تا نابودی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی از پای نخواهند نشست.

خبرگزاری شبستان- گرگان، فریده ستایشگر؛ تدبیر امام خمینی (ره) برای نامگذاری جمعه پایانی ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس سبب زنده نگه داشتن آرمان آزادی قدس و فلسطین در گوشه گوشه دنیا شده است.

 

مسجدالاقصی نخستین قبله‌گاه مسلمانان است و غیرت دینی هیچ مسلمانی اعم از شیعه و سنی غصب آن را از سوی رژیمی جعلی، سفاک و کودک‌کش برنمی‌تابد.

 

در دنیایی که حتی برخی کشورهای به ظاهر اسلامی و پرمدعا در حمایت از فلسطین، بنای سازش و عادی سازی روابط با رژیم پلید صهیونیستی را گذاشته‌اند، ملت ایران در طول ۴۰ و اندی سال گذشته به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین حامیان مردم مظلوم فلسطین، همواره در صحنه حضور داشتند و ذره‌ای از آرمان آزادی قدس شریف دست نکشیده‌اند.

 

روز قدس متعلق به همه جهان اسلام و نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی حق و باطل و صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است.

 

ما اعتقاد داریم و مومنیم به این که طبق فرموده رهبر معطم انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید اما تا آن روز کینه همه کودک‌کشی‌ها و ظلم‌ها و جنایت‌های این غاصبان بزدل را در دل زنده نگه خواهیم داشت تا در هنگامه موعود همچون آواری بر سر صاحبان این خانه‌های عنکبوتی فرود آید.

 

آخوند کسلخه، درباره اهمیت روز جهانی قدس اظهار کرد: امام راحل با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس اتحاد مسلمانان جهان را سبب شد.

 

امام جمعه قره ماخر گنبدکاووس گفت: آزادی فلسطین آرمان انقلاب و نظام است. اما چرا کشورمان از فلسطین حمایت می‌کند؟ به دلیل آن است که مردم فلسطین مورد مظلوم قرار گرفته‌اند و کمک به مظلومان سفارش قرآن کریم است.

 

آخوند قزل، نیز با محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین گفت: حملات و جنایات تروریستی خودسرانه و ریختن خون مسلمان در هر جا و مکانی از نظر شریعت اسلام حرام و به شدت محکوم است.

 

امام جمعه قازان قایه خاطرنشان کرد: امروز بیت المقدس و فلسطین با مسئله جدال و غصب روبرو هست و هرجا که فتنه و تفرقه باشد، نقشه دشمن است و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

 

آخوند هوشمند نیز در این باره اظهارکرد: قدس به عنوان نخستین قبلگاه مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

امام جمعه اینچه برون گفت: بیت المقدس از نظر اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در این شهر است. امام راحل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نام گذاری کردند که نشان از اهمیت زیاد آن دارد.

 

آخوند بلکفه نیز بیان کرد: حمایت از اهداف و آرمان‌های ملت ستمدیده فلسطین یک رسالت دینی، تکلیف الهی و انسانی است.

 

کارشناس علوم دینی افزود: امام راحل در تدبیری حکیمانه جهت استحکام اتحاد و انسجام بیشتر مسلمانان و برای حمایت و اعلام همبستگی با ملت مبارز و مقاوم فلسطین، آخرین جمعه رمضان شریف را روز قدس اعلام کردند.

 

آخوند عبدالغفور ساده، مدرس علوم دینی گنبدکاووس نیز با گرامیداشت روز قدس گفت: مسلمانان سراسر دنیا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس می‌دانند و یکی از اهداف دین مقدس اسلام نیز، تاکید بر اجتماع و وحدت مسلمین و آزاد کردن قدس از سلطه کفار بوده که از وظایف اصلی اهل ایمان است.

 

وی اضافه کرد: بنابراین قطعا اسرائیل از نظر اسلام و مسلمین غاصب و متجاوز است و ما علمای اسلام نیز از مردم مظلوم فلسطین حمایت خودمان را اعلام می‌کنیم.

 

آخوند عبدالرحمان کر نیز درباره اهمیت روز قدس گفت: مردم مظلوم فلسطین چندین سال است که تحت ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

 

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: امام راحل برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از استکبار جهانی و اسرائیل غده سرطانی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند تا تمام دنیا بیدار شده و این غده سرطانی را از بین ببرند. ما نیز با پیروی از امام راحل، انزجار خود را از اسرائیل غده سرطانی و حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین را اعلام می‌کنیم و در این ماه مبارک رمضان دعا می‌کنیم که هرچه زودتر مردم عزیز فلسطین از قید ظلم و ستم آزاد شوند.

 

کد خبر 1170096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha