شورای زکات با لباس متحدالشکل در مصلی نماز عید فطر اقدام به جمع آوری فطریه می کنند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه تنها مرجع قانونی جمع آوری زکات؛ شورای زکات استان است؛ گفت: اعضای این شورا با لباس متحدالشکل در مصلی نماز عید فطر اقدام به جمع آوری فطریه می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یحیی صادقی، چهارشنبه(۷ اردیبهشت) در نشست شورای زکات استان که با حضور امام جمعه و در ارتباط تصویری با ائمه جمعه استان برگزار شد؛ ابراز امیدواری کرد: نتیجه برنامه ریزی ها و همایش های برگزار شده درباره زکات، متفاوت شدن شرایط باشد.

 

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در خصوص شفاف سازی هزینه کرد زکات گفت: ابتدا نیازهای منطقه ای که زکات از آن اخذ می شود؛ شناسایی و پروژه هایی برای اجرا در همان منطقه تعریف و به کشاورزان اعلام می شود.

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه مردم معتقد به پرداخت زکات فطره هستند هرچند بعضاً ممکن است برخی توفیق روزه داری را هم نداشته باشند؛ گفت: هیچ دستگاهی به نام خود نباید زکات فطره جمع آوری کند زیرا در این باره اصل، شورای زکات استان است.

 

 

 

صادقی ادامه داد:، بر همین اساس اعضای شورای زکات با لباس متحدالشکل در مصلی نماز عید فطر اقدام به جمع آوری فطریه می کنند و شماره حساب مربوطه نیز اعلام می شود.

 

 

 

حجت الاسلام مصطفی اژدری، مسئول شورای زکات استان کرمان هم گفت: عاملین زکات کارت مخصوص شناسایی دارند و در صدد هستیم تا زکات به صورت متمرکز جمع آوری شود.

 

 

 

وی اظهار کرد: با یک حساب سرانگشتی اگر دو میلیون نفر از جمعیت استان، فطریه بپردازند به یک عدد بزرگی می رسیم که می تواند بسیاری از نیازهای استان را پوشش بدهد.

 

 

 

حجت الاسلام اژدری خاطرنشان کرد: طبق نظر اکثر مراجع بنا بر وجوب و یا احتیاط واجب، اولویت اول مصرف زکات فطره فقرا هستند.



کد خبر 1170105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha