امام خمینی (ره) فلسطین را با نامگذاری روز قدس در یاد مسلمانان زنده نگه داشت

محجوب گفت: حضرت امام (ره) در شرایطی که قرارداد کمپ دیوید به سمت آن حرکت می کرد که قدس را از خاطره ها از بین ببرد با نامگذاری روز قدس فلسطین را در یاد مسلمانان زنده نگه داشت.

علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد بزرگداشت روز قدس گفت: حضرت امام (ره) در شرایطی که قرارداد کمپ دیوید به سمت آن حرکت می کرد که قدس را از خاطره ها از بین ببرد یعنی دولت اسراییل و آمریکا با دادن اختیاراتی در غزه و حریا به دولت های محلی می خواستند موضوع قدس و فلسطین را در میان مسلمانان به دست فراموشی بسپارند.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوربینی و تیزبینی امام خمینی (ره) در نامگذاری روز قدس به عنوان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان این حرکت را آغاز کرد که مسلمانان متوجه قدس باشند و نه آنکه با دادن اختیاراتی بسیار ناچیز و یا واگذاری زمین هایی که صاحب اصلی آنها فلسطینی ها هستند و تنها بخشی از این سرزمین به عنوان خیرات، فلسطین را از یاد نبرند.

 

وی گفت: امام خواستند توجه مسلمانان را به سمت فلسطین تاکید داشته باشند. قدس مقصد ماست، ما مسلمانان مقصدمان فلسطین نیست بلکه مقصد ما قدس است و در اشعار و نوشته های اسلامی همواره به جمله قدس لنا تاکید کرده ایم یعنی قدس ما می آییم و هنوز هم تمام حرکت ها و مقاومت ها برای آن است که بگوییم قدس ما می آییم تا خیال صهیونیسم و آمریکا راحت نباشد؛ قدس لنا، ما خواهیم آمد.

کد خبر 1170122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha