مراکز رشد و خلاق در دانشگاه پیام نور کردستان ایجاد می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: مرکز رشد در دانشگاه پیام نور بیجار و مرکز خلاق در شهرستان‌های سنندج و مریوان طی سال‌جاری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، یعقوب احمدی رئیس دانشگاه پیام نور کردستان چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه در وبینار الزامات تحقق شعار سال در حوزه تولید دانش بنیان که به همت دانشگاه پیام نور استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مولفه‌های مهمی که امسال رهبر معظم انقلاب در شعار سال بر آن تاکید کردند دانش بینان کردن تولیدات در حوزه‌های مختلف است.

 

 

وی اضافه کرد: معظم له طی چند سال اخیر همواره سال ها را بر محور اقتصاد و اشتغال نامگذاری می‌کردند و تفاوتی که شعار سال 1401 با دیگر سنوات دارد تمرکز بر فعالیت‌های دانش بنیان است.

 

 

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها هم برای تحقق شعار سال رسالت خطیری برعهده دارند، گفت: در راستای دستیابی به شعار سال مرکز رشد در دانشگاه پیام نور بیجار و مرکز خلاق هم در شهرستان‌های سنندج و مریوان راه‌اندازی می‌شود.

 

 

احمدی با بیان اینکه اقدام مذکور گام ارزشمندی در حوزه تولید دانش بنیان است، ادامه داد: امروزه تولید ثروت در دنیا از بخش صنعت خارج شده و به سمت عرصه اطلاعات، دانش و فناوری وارد شده است.

 

 

120 واحد فناور در پارک علم و فناوری کردستان فعال است

 

رئیس پارک علم و فناوری کردستان هم در این وبینار با اشاره به اینکه ۱۲۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری فعال است، اظهار داشت: از این تعداد ۳۷ شرکت دانش‌بنیان و ۱۶ شرکت خلاق  بوده که زمینه اشتغال را برای بیش از 700 جوان نوآور، فناور و فارغ‌التحصیل دانشگاهی فراهم کرده است.

 

 

قادرزاده با بیان اینکه امسال سال تحول ساختاری است، گفت: معظم له امسال در شعار سال بر واژه دانش بنیان تاکید کردند لذا با توجه به این مهم پارک علم و فناوری به عنوان هسته تعاملات فناورانه و نوآورانه اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

 

 

وی رشد فعالیت‌های دانش بینان را مستلزم همدلی، هم‌افزایی و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی، نمایندگان مجلس و نهادهای تصمیم‌گیر استان خواند و یادآور شد: ظرفیت بالای نیروی انسانی متخصص و متعهد در پارک علم و فناوری استان نویدبخش رشد و توسعه مناسب در همه حوزه‌ها به ویژه اقتصادی خواهد بود.

 

 

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه طرح هایی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در حال تدوین و اجرا است، اظهار داشت: یکی از این طرح ها توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها(تانا) و همچنین تقویت دیپلماسی فناوری و نوآوری (نان) است.

 

قادرزاده اضافه کرد: اجرای طرح‌های مذکور می‌تواند تغییر بنیادینی در نگرش به اقتصاد دانش بنیان در جامعه ما ایجاد کند.

کد خبر 1170156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha