«مریم جوافشان»هنرمند چیره‌دست صومعه‌سرا رخ در نقاب خاک کشید

«مریم جوافشان» از نمایش‌نامه نویسان چیره‌دست صومعه‌سرا بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت و رخ در نقاب خاک کشید.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: هرکس که به راستی هنر را برگزیند، علاوه بر حلاوتش، رنج و سختی‌اش را هم به جان می خرد، همین است که هنرمند بودن شجاعت ایستادن در میانه‌ میدان رنج و لذت توأمان است.

 

چه غم انگيز است غروب ستاره‌اي درخشان از آسمان فرهنگ و هنر، و چه دردناك است خداحافظي با بانویي فرهيخته و مهربان، چهره آرام و دلشيني كه مي ماند براي هميشه در خاطره تاريخي هنرمندان صومعه‌سرا.

 

او هميشگي است چون از جنس بودن است و روشنايي،  از اين پس هر جا نور هست، هر جا روشنايي و ستاره هست مي توان از او سراغ گرفت. در باغ و  بوستان هنر، مریم جوافشان را مي شود دوباره ديدار كرد، در قله ها، در سينه هاي مالامال از عشق و ايمان، آنجا كه سخن مي رانيم از اراده، خودباوري، اعتماد و گفته مي شود  واژه زيباي مادر، همسر، خانواده، و إنسان مریم جوافشان هست. بانوی چیره دست و هنرمند صومعه‌سرا از ميانمان رفت، اما او هست و هميشه خواهد ماند در خاطرمان.

 

 

«مریم جوافشان» بانویی از تبار فرهنگ و هنر بر اثر بیماری رخت به عالم برتر و رخ در نقاب خاک کشید و جامعه فرهنگی، هنری صومعه‌سرا نویسنده‌ای مهربان و هنرمندی متواضع را از دست داد.

 

«نوراله صفرپور» با بیان اینکه هنرمند جوان شهرستان «مریم جوافشان» عصر روز سه‌شنبه(6اردیبهشت) دار فانی را وداع گفت، اظهار کرد: این بانوی محجبه و نویسنده چیره دست حدود 2سال با بیماری صعب العلاج سرطان جنگید و حدود 30بهار از زندگیش نگذشته بود که دختر کوچکش را با این دنیا تنها گذاشت، و به سوی بزرگ هنرمند هستی رهسپار شد.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: درگذشت تأسف بار این هنرمند برای عموم هنرمندان و ارادتمندان ایشان تلخ و ناگوار است.

 

وی گفت: بدینوسیله در گذشت «مریم جوافشان» را به خانواده آن مرحوم، جامعه فرهنگی هنری شهرستان صومعه‌سرا تسلیت عرض نموده و از پروردگار متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان آن فقیده سعیده، صبر جمیل مسئلت می نمایم

 

 

هنرمندان صومعه سرا از روز گذشته تا کنون در فراق این بانوی هنرمند در فضای مجازی پست‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که نمونه‌هایی از آن پیام‌ها را در ادامه می‌آوریم؛

چه مظلومانه هنرمند صومعه سرا به افق پیوست، ما از حکمت خداوند چیزی نمی دانیم از اینکه گاهی چنان در دریای غم غرق می شویم که گویی ساحل نجاتی نیست، ولی بهار سبز و عطرانگیز اقاقیای هنر شهرستان صومعه سرا با طوفان قهرآمیز مرگ در هم آمیخت و دستهای پُر مهر مریم جو افشان از خاک تیره پُرشد. اما دریغ باد اگر باور کنیم که توسن روح سرکش و مقدس او اسیر خاک باشد.

«شاید جسم بعضی انسان‌ها بین ما نباشد، اما آثارشان ، صدایشان ، اندیشه و کلامشان تا ابد در کنارمان رژه می‌رود.»

«چه روزها و چه لحظه هایی با صدایت و با عشقت سپری شد در هجوم غم ها و خیل شادی ها، روحت شاد و نامت گرامی باد.»

امروز هنرمندی از جنس شالیزار که سرپرست نویسندگان جشنواره ملی استنداپ کمدی بود و نمایش وعده‌های شوم را قلم زد، با حضوور هنرمندان صومعه‌سرا و عموم مردم به خانه ابدی بدرقه شد.

خبرگزاری شبستان درگذشت و فقدان این هنرمند به نام را به جامعه هنری تسلیت گفته و یادش را گرامی و همیشه زنده می‌داریم.

 

کد خبر 1170158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha