هنر بهترین مولفه انتقال فرهنگ و تاریخ ایلام است

بسطامی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری نصب العین مسئولین اجرایی استان در خصوص واقعه زمین فوتبال چوار باشد، گفت: با بهره گیری از هنر به عنوان مهم‌ترین مولفه انتقال فرهنگ می‌توان این واقعه تاریخی را بیش از پیش به همگان شناساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، جلسه هماهنگی ایجاد یادمان تخصصی ورزش برای زمین فوتبال چوار با حضور « علی اکبر بسطامی» نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، سردار » جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)، « محمدسبحان حسنی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، «محمد حسین فولادی» مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس،« جمال اسدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران،«مظفر علی شائی» مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی و مسئولان شهرستان چوار برگزار شد.

 

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تاکید بر اینکه ایثار و شهادت فقط به صحنه‌های نبردهای نظامی و جبهه ها محدود نمی‌شود، تصریح کرد: تولید گفتمان در خصوص ایثار و شهادت چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، می‌بایست همیشه در دستور کار قرار گیرد.

 

«علی اکبر بسطامی» با اشاره به اهمیت موضوع ایثار، فداکاری و شهادت در جامعه، افزود: حیات بشری همواره حاصل فداکاری افرادی است که از تمام هستی خود گذشتند تا حیات جامعه را تضمین کنند و اوج این ایثارگری ها و فداکاری ها را می‌توان در شهادت خلاصه کرد.

 

وی افزود: اشاره مقام معظم رهبری به زنده نگاه داشتن نام و یاد شهدا در واقع همان حفاظت از فرهنگ ایثار و شهادت است و تاکید معظم له بر ضرورت شناساندن واقعه بمباران زمین فوتبال چوار نشان از عظمت، اهمیت و بی سابقه بودن این رویداد دارد و تمامی مسئولان باید فرمایشات ایشان را به عنوان «حبل المتین» سرلوحه امورات خود قرار دهند.  

بسطامی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز جشنواره گرافیک ۵۵ در سالروز واقعه بمباران زمین فوتبال چوار، تصریح کرد: این واقعه تاریخی را باید با بهره گیری از هنر به عنوان مهم‌ترین مولفه انتقال فرهنگ، بیش از پیش به دنیا شناساند.

 

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنده با رای ۱۵۷ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در شورای عالی ترویج فرهنگ شهادت و ایثار حضور دارم و قطعا از این پتانسیل ویژه در حمایت از منافع جامعه بزرگ ایثارگران بهره خواهیم گرفت.

 

بسطامی فرهنگ مقاومت و ایثار را برگرفته از بطن جامعه و آمیخته با روحیه انقلابی عموم مردم دانست و خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم انقلابی و مسلمان ایران كه بخشی از كشور خود را در خطر دیدند از سراسر كشور به جبهه‎های نبرد هجوم آوردند و از همان روزهای اول سدی عظیم در مقابل ارتش مجهز عراق به وجود آوردند.

کد خبر 1170165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha