برج شماره ۲ پردیس شرکت های دانش بنیان تا پایان سال تکمیل می شود

والی پور گفت: روند تکمیل برج شماره ۲ پردیس شرکت های دانش بنیان در ۱۱ طبقه به اندازه هشت هزار متر مربع زیر بنا امسال به پایان می رسد و در اختیار ۷۰ شرکت دانش بنیان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مظفر والی پور»، امروز (چهارشنبه 7 خرداد) در جلسه «مدیران پاسخگو» که در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: روند تکمیل برج شماره 2 پردیس شرکت های دانش بنیان در 11 طبقه به اندازه هشت هزار متر مربع زیر بنا امسال به پایان می رسد و در اختیار 70 شرکت دانش بنیان قرار می گیرد.

رئیس پردیس نخبگان «شهید فهمیده» فارس با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان به چهار گروه تقسیم می شوند و آن گروهی که اشتغال و تولید را داشته باشند گروه های دانش بنیان تولیدی نوع یک و 2 هست، افزود: اولین شهرک صنعتی دانش بنیان با حمایت استاندار فارس برپا می شود و مقدمات آن از آذر ماه سال گذشته آغاز شد و به زودی پس از جانمایی این شهرک کلنگ زنی می شود.

وی گفت: با همکاری معاونت علمی، توسعه زیرساخت های علمی برای شرکت های دانش بنیان را در نظر خواهیم گرفت که تا چهار سال آینده به اتمام می رسد.

والی پور تاکید کرد: فضای 15 هزار متری برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته می شود و سعی می شود به میانگین حمایت از یک هزار شرکت دانش بنیان برسیم.

رئیس پردیس نخبگان «شهید فهمیده» فارس اظهار کرد: تعداد دانش بنیان واقعی در فارس با آمار موجود انطباق ندارد و باید معاونت علمی را متقاعد کنیم که ارزیابی را در فارس به شکل قوی تری شکل گیرد.

بر اساس این گزارش در ادامه، «امین رضا ذوالقدر»، هم گفت: در سطح کشور 49 پارک علم و فناوری داریم که اولین آن در اصفهان آغاز به کار کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فارس سومین پارک بزرگ کشور از لحاظ تعداد شرکت و فضا است، تاکید کرد: از لحاظ پتانسیل موجود شرکت های دانش بنیان، بخشی از شرکت ها در پردیس مستقر هستند و جز سرمایه های استان محسوب می شوند.

کد خبر 1170182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha