گیلان با کمبود فضاهای آموزشی مواجه است

فائزی با بیان اینکه گیلان به ویژه شهر رشت با کمبود فضاهای آموزشی مواجه هستند گفت: حدود یک سوم از دانش‌آموزان گیلان در شهر رشت مشغول به تحصیل هستند اما امکانات لازم برای این میزان دانش آموز در مرکز استان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد فائزی» امروز (چهارشنبه، ۷ اردیبهشت) در سی و ششمین جلسه شورای شهر رشت برخی از دغدغه‌های جامعه آموزش و پرورش را برشمرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش گیلان در بحث ساخت و ساز و فضای آموزشی وضعیت چندان خوبی ندارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تصریح کرد: در سالهای گذشته نتوانستیم متناسب با رشد جمعیت رشت به ویژه جامعه دانش آموزی نسبت به افزایش فضاهای مدرسه اقدام نماییم از سویی حدود یک سوم دانش‌آموزان گیلان در شهر رشت مستقر و مشغول به تحصیل هستند اما امکانات لازم برای این میزان دانش آموز در مرکز استان وجود ندارد.

 

فائزی از کمبود و وضعیت فعلی فضاهای آموزشی استان گیلان و شهر رشت ابراز نگرانی کرد و با تاکید بر اینکه نهضت ساخت و ساز مدرسه در استان و شهر رشت باید در دستور کار قرار گیرد عنوان کرد: آموزش و پرورش مبنا و ستون خیمه معارف بشری است و پیشرفت کشورها از ناحیه آن رقم می‌خورد بنابراین این حوزه باید در اولویت توسعه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر راهکارهای برون رفت از وضعیت کمبود فضاهای آموزشی بدون چشم داشت به تزریق اعتبارات مالی در گیلان و شهر رشت وجود دارد اظهار داشت: امیدواریم با نگاه فرهنگی شورای شهر رشت بتوانیم آینده بهتری را برای فرزندانمان رقم بزنیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان فرهنگ را لازمه و پیوست مهم هر فعالیتی از جمله فعالیت‌های اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: وقتی فرهنگ ایثار از طریق خیران مدرسه ساز به جامعه تزریق می‌شود این رویکردی بسیار ارزشمند تأثیرگذاری زیادی در اعتلای جامعه خواهد داشت.

 


به گزارش خبرگزاری شبستان، در پایان این جلسه توسط رئیس و اعضای شورای شهر از مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، قاری منتخب دانش آموز، دو تن از معلمان نمونه نواحی یک و دو رشت، سید شمس شفیعی عضو شورا و از معلمان استان گیلان، یکی از نیروهای فضای سبز شهرداری رشت، پاکبان نمونه و یکی از رانندگان پیشکسوت تاکسیرانی شهر رشت با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد. 


پایان پیام/

کد خبر 1170212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha