واگذاری ناقص برخی شرکت ها به بخش خصوصی از مشکلات حوزه صنعت قزوین است

حجت الاسلام تلخابی گفت: با توجه به اینکه قزوین استان صنعتی است، واگذاری ناقص شرکت ها به بخش های خصوصی مانند کنتورسازی، تولی پرس و مه نخ موجب بروز مشکلاتی در استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «مجید تلخابی» در دیدار رئیس جمهور با نمایندگان اقشار مختلف مردم که امروز (چهارشنبه ۷ اردیبهشت) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین ظرفیت های صنعتی، کشاوری و نیروی انسانی خوبی دارد ولی چند نکته برای ارتقا وضعیت موجود لازم است که بررسی شود نکته اول احیا دشت قزوین است که مقام معظم رهبری در سال ۸۲ بر این امر تأکید کردند.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نکته دوم این است که برخی شهرها در قزوین با وجود اینکه ۱۰۰ هزار نفرجمعیت دارند ولی حتی بخش هم نیستند مانند اقبالیه که ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد و این امر سبب شده خدمات رسانی کمرنگ شده و این امر موجب بروز آسیب های اجتماعی هم می شود.

 

وی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه با توجه به اینکه قزوین استان صنعتی است، واگذاری ناقص شرکت ها به بخش های خصوصی مانند کنتورسازی، تولی پرس و مه نخ موجب بروز مشکلاتی در استان شده است.

 

حجت الاسلام تلخابی توضیح داد: موضوع دیگر بحث بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین است که سال ها پیش کلنگ زنی شده و زمانی ۱۸۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه لازم بوده ولی امروز ۲ هزار میلیارد لازم دارد و این استان در بخش بهداشت و درمان کمبود یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد.

 

وی یادآور شد: بحث دیگر در خصوص راه آهن قم به قزوین است که مطالعه این امر صورت گرفته است و ان شاالله در این خصوص اقدام شود بحث دیگر وجود اتباع خارجی در بعضی نقاط مانند مشعلدار است که اکثریت جمعیت اتباع خارجی هستند و این کثرت وجودی آنها باعث شده این مناطق کمبود سهمیه آب و غیره داشته باشند.

 

کد خبر 1170213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha