افت تحصیلی در مقطع ابتدایی نگران‌کننده است

رشیدی گفت: متاسفانه در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار و ۱۰۹ دانش‌آموز دختر و ۸ هزار و ۹۰۹ نفر دانش‌آموز پسر دچار ترک تحصیل، شناسایی شدند که نگران کننده است و د همین راستا کارگروههایی برای آسیب شناسی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «آذر رشیدی» امروز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم برگزار شد؛ بیان کرد:‌متاسفانه بیشترین عقب ماندگی تحصیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و توقف آموزش حضوری در مقطع ابتدایی اتفاق افتاده است.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز افزود: این اداره کل در این راستا کارگروهی با هدف پیگیری افت تحصیلی در بین دانش آموزان تشکیل داده است.


وی تصریح کرد: همچنین طرح جبران و تثبیت یادگیری راه‌اندازی شد و دو مصوبه شامل پویش معلمان جوان و دانشجویان بسیجی دانشگاه فرهنگیان در این طرح کلید خورد تا معلمان داوطلب با حضور در حاشیه شهر در راستای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان اقدام کنند.

 

رشیدی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه را فرصت خوبی دانستیم تا معلمان ایثارگر بتوانند به دانش آموزانی که نیاز به تلاش بیشتری دارند در این مقطع کمک کنند؛ گفت: متاسفانه در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار و ۱۰۹ دانش‌آموز دختر و ۸ هزار و ۹۰۹ نفر دانش‌آموز پسر دچار ترک تحصیل، شناسایی شدند.

 

 

وی با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۹ هزار و ۱۸ نفر دانش‌آموز در مقطع ابتدایی ترک تحصیل کرده‌اند، گفت: تلاش کردیم در کارگروه‌های مربوطه این موضوع آسیب‌شناسی شود و  در راستای رفع آن برآییم.

کد خبر 1170232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha