فراهم شدن شرایط بیمه برای ۱۱۰ فعال قرآنی در ایلام/ مجمع خیرین قرآنی گام مهم برای حمایت از فعالیت های قرآنی

ایدی با بیان اینکه تشکیل مجمع خیرین قرآنی می تواند فصلی جدید برای حمایت از موسسات قرآنی فراهم کند، گفت: ۱۱۰ نفر از فعالان قرآنی ایلام بر اساس شرایط ابلاغی، حائز شرایط بیمه فعالان قرآنی شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در نشست مدیران موسسات قرآن و عترت این استان، اظهار کرد: در سال گذشته و ابتدای سال جاری تلاش شده است که با همکاری و تشکیل مجمع خیرین قرآنی در استان برخی از مشکلات موسسات قرآن و عترت استان مرتفع گردد.


«عظیم ایدی» با بیان اینکه تشکیل مجمع خیرین قرآنی می تواند فصل حدیدی در راستای حمایت از موسسات قرآنی فراهم کند، افزود: بیمه فعالان قرآنی نیز یکی از دغدغه ها و مطالبات به حق موسسات و فعالان قرآنی است.

 

وی بیان کرد: بیمه فعالان قرآنی در سنوات گذشته به عنوان یک مشکل لاینحل‌ دغدغه و مشکلات فراوانی را برای موسسات و فعالان قرآنی ایجاد کرده بود  که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت جدید سهم بیمه ای فعالان قرآنی از صندوق هنرمندان مورد توجه قرار گرفته است.

 

ایدی با اشاره به اینکه با نگاه حمایتی وزیر محترم،  خوشبختانه جامعه قرآنی در صندوق هنرمندان سهیم شدند، افزود: افرادی که به عنوان عضو صندوق هنر و فعالان قرآنی ثبت نام کرده اند می‌توانند از مزایای بیمه  صندوق هنرمندان بهره ‌مند شوند.

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه در استان ایلام ۲۱۰ نفر از فعالان قرآنی متقاضی بیمه صندوق هنرمندان بودند، ابراز کرد: این افراد در سامانه جامع فعالان قرآنی بر اساس دستورالعمل ابلاغی ثبت نام کردند.

 

وی بیان کرد: بعد از ثبت نام این تعداد فعال قرآنی همزمان با سراسر کشور، پالایش لازم انجام شده که حدود ۱۱۰نفر بر اساس شرایط ابلاغی مورد تایید قرار گرفته و اقدامات لازم برای بهره مندی این افراد از بیمه فراهم شده است.

 

ایدی گفت: خوشبختانه یکی از خدمات بسیار ارزشمندی که از طریق معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد، سامانه جامع قرآنی کشور بود که یک شناسنامه برای فعالان قرآنی در سطح کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه از زمان استقرار این سامانه کار موسسات قرآنی بسیار راحت تر از گذشته شده است، افزود: این سامانه همچنین نقش مهمی در رابطه با  ارایه فعالیت های آموزشی برای موسسات و فعالان قرآنی در نقاط مختلف کشور به صورت الکترونیکی داشته است.
 

 

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  با اشاره به اینکه تا کنون ۱۹ دوره آزمون سراسری قرآن کریم توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده  است، خاطرنشان کرد: در سال قبل بیش از یک هزار نفر در این آزمون که با توجه به شرایط کرونایی به صورت الکترونیکی برگزار شد در استان ایلام شرکت کردند.

 

گفتنی است در این نشست صمیمی، مدیران موسسات قرآن و عترت و فعالان قرآنی استان، دیدگاه ها و پیشنهادات خود را با « علی هوشمند»  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در میان گذاشتند.

کد خبر 1170249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha