تحقق بیش از ۱۸ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری/ لزوم بیان دستاوردهای نظام با راهبرد جهاد تبیین

عباسی از تحقق بیش از ۱۸ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در استان گیلان خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای اجرای پروژه‌های پسماند سراوان واریز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (چهارشنبه، ۷ اردیبهشت) در نشست با هیئات و تشکل‌های دینی که در سال الغدیر استاندار گیلان برگزار شد اظهار داشت: ماه رمضان فرصتی بسیار خوب برای بندگی است و تشکل‌های مذهبی و هیئات نقش مهمی در این روزها و شبها داشته و دارند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید حوزه‌های فرهنگی رها شود بر لزوم حفظ سنگر مداحی و منبرها تاکید نمود و عنوان کرد: بسیاری از انسانها با حضور در شرایطی که به سبب فعالیت تشکل‌های دینی فراهم می شود سعادتمند شده و در جامعه خود نقش آفرینی فعالی را بر عهده گرفته اند.

 

عباسی فقر فرهنگی را زمینه ساز عقب گرد جامعه دانست و با بیان اینکه بی‌عدالتی و تبعیض از عوامل مهم فقر هستند افزود: باید با همدلی و اتحاد کار کنیم تا فرصت های از دست رفته را به ویژه در حوزه‌های فرهنگی جبران کنیم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان تغییر در ساختارهای اداری با صبر و متانت را رویکرد خود در استانداری خواند و اظهار داشت: در بخش کمبودهای مالی و اعتباری هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی حتما اقدامات لازم را برای پشتیبانی از این مجموعه‌ها در استان گیلان در دستور کار قرار خواهیم داد.

 

وی از اختصاص اعتباراتی در حوز زنان سرپرست خانوار برای اشتغال خانگی خبر داد و اضافه کرد: اخیرا سرمایه گذارانی را به گیلان آوردیم تا کارخانجات راکد استان را فعال کنیم.

 

استاندار گیلان تعداد کارخانجات راکد استان را ۷۰۰ واحد و تعداد واحدهایی که قابلیت فعال سازی را دارند ۳۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: در مدت اخیر ۱۱۴ مجوز بی‌نام را در استان گیلان صادر کردیم و تلاش می‌کنیم فضای استان را به سمت رفع موانع، توسعه و تحول پیش ببریم.

 

عباسی هیئت‌های مذهبی را پرچمدار جهاد تبیین دانست و با اشاره به اینکه برای سروسامان دادن به معضلات اقتصادی باید بین همه حوزه‌ها انسجام برقرار شود گفت: از معاون وزیر درخواست کردم تا روند ساخت و تکمیل پروژه راه آهن رشت - کاسپین و رشت - آستارا سرعت داده شود.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان اذعان کرد: بیش از ۱۸ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در استان گیلان اتفاق افتاده و در همین یک ماه اخیر هم حدود هزار میلیارد تومان را برای این کار اختصاص دادیم.

 

وی ضمن تاکید بر افتتاح راه‌آهن استان گیلان و آزاد راه رشت قزوین در سال ۱۴۰۱ ابراز داشت: اخیرا ۱۰۰ میلیارد تومان به شکل نقدی به حساب شهرداری رشت و در راستای اجرای پروژه‌های پسماند سراوان واریز کردیم و درصددیم ظرفیت کارخانه کود آلی را نیز افزایش دهیم.

 

استاندار گیلان ایجاد ۳۰ هزار شغل در استان را از جمله مواردی که روی آن برنامه‌ریزی شده است ذکر کرد و گفت: هرکسی که در مورد مدیران استان گیلان و ناکارآمدی آنان مستنداتی دارد و ارائه دهد ما بدون فوت وقت ورود کرده و نسبت به تغییر آنها اقدام می کنیم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان از کمبود ۴۰۰ میلیون مترمکعبی آب در استان و لزوم مدیریت بهینه منابع آب سخن گفت و خاطرنشان کرد: ما به مانند دولت گذشته نیستیم که شعار بدهیم و عملکرد نداشته باشیم بلکه اول کارجهادی را در اولویت قرار داده و سپس گزارش کار خود را به مردم ارائه می‌کنیم.

کد خبر 1170274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha