مطالبه‌گری نمایندگان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی از استاندار/ هویت مذهبی را به گیلان برگردانیم

نمایندگان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی گیلان ضمن برشمردن مهم‌ترین درخواست‌ها و مطالبات خود از استاندار، خواستار برگرداندن هویت مذهبی به گیلان و حفظ هویت بومی و محلی آن شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، تشکل‌های مذهبی و هیئات در بحران‌های مختلف چه در داخل استان گیلان و چه در استان‌های همجوار به ویژه در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا و مبارزه با آن همواره در میدان حضور داشته و دارند.
 
به بیان دیگر هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی جدای از وظیفه و رسالت مذهبی خود همیشه پای کار بوده‌اند و میدان خدمت به مردم را خالی نکردند که نقش آفرینی فعال در اردوهای جهادی، توزیع بسته‌های معیشتی، رزمایش های مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه مصداق بارزی از این امر به حساب می آید.
 
در همین راستا امروز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) نشست صمیمی هیئات و تشکل‌های مذهبی و دینی استان گیلان با استاندار برگزار شد و در این جلسه نمایندگان هر کدام از هیئت‌ها و گروههای مذهبی مطالبات و درخواست‌های خود را در حوزه‌های مختلف برشمرده و خواستار حمایت استاندار گیلان برای رفع مشکلات و کمبودها شدند.
 
 
 
 
«مهدی کاسی» در این جلسه با بیان اینکه بحث هویتی در کشور به ویژه در استان گیلان بسیار جدی است افزود: در ۴۳ سال بعد انقلاب باید هویت مذهبی گیلان را اعتلا می‌دادیم اما نه تنها این کار انجام نشد بلکه گاهی اوقات میبینیم حرکت‌هایی تاسف‌بار در استان اتفاق می‌افتد.
 
نماینده هئیت مذهبی بیقرارن ظهور با تاکید بر اینکه هیچ کاری برای آیت‌الله لاکانی، آیت الله رودباری و یا شهید هشت دی گیلان انجام نشده است اضافه کرد: چهره‌های مذهبی گیلان که در قید حیات نیستند منشأ خیران بزرگی برای استان بوده‌اند اما هیچ نامی از آنان برده نمیشود و باید هویت استان گیلان را به هویت مذهبی برگردانیم.
 
وی از جریان خزنده خانه فرهنگ استان گیلان و برخی اتفاقاتی که در آنجا رخ میدهد سخن گفت و اظهار داشت: گیلان انسانهای فرهیخته و قابل تقدیر بسیاری دارد که هیچ اثری از آنها نیست و نهادهای امنیتی باید جلوی این هویت زدایی را بگیرند.
 
 
 
 
«خانم مشهدی پور» از هیئت زینبیه(س) نیز در این جلسه با بیان اینکه گیلان پیرترین استان کشور محسوب می‌شود افزود: استانداری گیلان باید تدابیری خاص برای جمعیت استان، فرزندآوری و حفظ هویت بومی و قومی آن به ویژه قوم گیلک اتخاذ نماید.
 
 
 
«فاطمه نوریانی» از گروه جهادی حجاز نیز در این جلسه اظهار داشت: تقویت سرگروه‌های تشکلها و گروههای مذهبی گیلان از حیث عقیدتی و سیاسی و سایر مباحث با استفاده از اساتید باتجربه و مجرب امری است که باید نسبت به آن اهتمام ورزیده شود و تحقق این امر را از استاندار گیلان خواستاریم.
 
«امیر حاجتی» از هیئت محبان ولایت نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی استان گیلان دغدغه جا و مکان برای استقرار خود دارند ابراز داشت: در گیلان هیچ ثباتی بر روی روند قیمت و نرخ کالاها وجود ندارد و این قضیه مردم حاشیه شهرها را با مشکل مواجه کرده است.
 
وی اضافه کرد: سال قبل با ۲۰ میلیون تومان بسته‌‌های معیشتی زیادی را تهیه و بین محرومان توزیع میکردیم اما امسال به علت وضعیت لجام  گسیخته قیمت‌ها در این امر با مشکل مواجهیم و حتی بسیاری از خانواده‌های حاشیه شهر رشت قادر به خرید نان و برنج نیستند.
 
نماینده هیئت محبان ولایت استفاده از مدیران جهادی و انقلابی را از استاندار گیلان خواستار شد و افزود: اگر قرار باشد همان مدیران کل قبلی در این دولت و در سطح ادارات مورد استفاده قرار بگیرد نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که کارهای انقلابی در گیلان شکل بگیرد.
 
 
 
«حمید زرین فروش» نماینده هیئت علی اصغر(ع) شهرستان شفت نیز در این جلسه با اشاره به قدمت بالای تشکیل این هیئت مذهبی عنوان کرد: هیئت علی اصغر شهرستان شفت با مشکلات مالی مواجه است که امیدواریم از ناحیه استانداری گیلان شاهد حمایت و پشتیبانی از این مجموعه باشیم.
 
 
نماینده هیئت امام رضا(ع) شهرستان خمام نیز در این جلسه با تشکر از انتخاب چند جوان هیئتی به عنوان مشاوران استاندار گیلان عنوان کرد: از استاندار گیلان میخواهم از هرگونه احتکار کالاهای اساسی که جامعه را ملتهب و مردم را نگران می‌کند خودداری به عمل آورند.
 
وی از کمبود بودجه مالی هیئتهای مذهبی و تشکل‌های دینی استان گیلان به ویژه در شهرستانها سخن گفت و خاطرنشان کرد: در هیئات مذهبی حتی برای تولید محتوا و چاپ اشعار مذهبی شاعران دینی هم با مشکل مواجهیم و امیدواریم استاندار گیلان دستور بفرمایند دغدغه‌های ما در این حوزه‌ها کمی مرتفع شود.
 
کد خبر 1170278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha