پویایی موسسات قرآن و عترت زمینه ساز نشاط معنوی در جامعه است

هوشمند با بیان اینکه در یک جامعه قرآنی، سلامت روان، رفتار و گفتار به طور قطع بیشتر است چرا که متکی بر آموزه های قرآنی و تقوا است، گفت: پویایی موسسات قرآن و عترت زمینه ساز نشاط معنوی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عصر امروز (۷ اردیبهشت) در دیدار صمیمی با مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت و فعالان قرآنی استان اظهار کرد:  در این نشست در خصوص دغدغه مندی عزیزان فعال در حوزه قرآن و عترت و فعالیت های قرآنی نکات ارزشمندی وجود داشت.

 

« علی هوشمند» با بیان اینکه  همه ما مدیون جامعه قرآنی برای سلامت، سعادت و اخلاق جامعه هستیم، افزود: هر چقدر جامعه قرآنی ما پویاتر، توانمندتر و اثرگذارتری باشد، ما جامعه سالم تر و مومن تری خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه در یک جامعه قرآنی، سلامت روان، رفتار و گفتار به طور قطع بیشتر است چرا که متکی بر آموزه های قرآنی و تقوا است، ابراز کرد: لازم است که شرایطی فراهم شود که در سطح جامعه، فعالیت های قرآنی توسعه و گسترش یافته و زمینه کار و  توانمندسازی ظرفیت های موسسات قرآن و عترت فراهم شو‌د.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، بیان کرد: امروز درد و دغدغه دولت این است که  کارها، پشت میز نشینی نباشد و با کار و مدیریت جهادی مسایل و مشکلات جامعه  به ویژه در حوزه های فرهنگی و هنری، پیگیری و مرتفع شود.

 

هوشمند با تاکید بر اینکه تلاش شده است که با برگزاری نشست های مختلف با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان، مشکلات و مسایل این عزیزان در نقاط مختلف استان احصا شود، ابراز کرد: لازم است که دغدغه ها و مطالبات فعالان و مدیران  موسسات قرآن و عترت استان نیز احصا و به وزارت متبوع جهت پیگیری های لازم انعکاس داده شود و  از مدیران موسسات قرآنی درخواست داریم که در این زمینه ما را یاری کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه تقویم سرکشی و بازدید از موسسات و اماکن قرآنی در سطح شهرستان ها و نقاط مختلف استان برنامه ریزی شود،  یادآور شد: باید تلاش کرد که اسیر مناسبت ها و ساعات اداری نباشیم و این امر نیازمند کار و روحیه جهادی است، همچنین بایستی زمینه برگزاری نشست های فصلی موسسات و فعالان قرآنی در سطح استان ایجاد شود.

 

هوشمند با بیان اینکه حسن این نشست ها و دورهمی ها با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه  موجب پیگیری و بررسی مسایل و مشکلات می شود، گفت: برخی از موسسات قرآن و عترت، علاوه بر کار قرآنی خدمات اجتماعی و‌ کمک های مومنانه نیز  ارایه می دهند و این امر بسیار زیباست و جای تقدیر دارد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد:  یکی از اقدامات دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیری بحث بیمه فعالان قرآنی بوده است و در استان نیز باید تلاش کرد که شرایط برای بیمه فعالان قرآنی استان ایجاد گردد.


وی با تاکید بر اینکه لازم است که مرکز و فضایی مناسب  برای حضور و رجوع علاقه مندان و  فعالان قرآنی  صورت بیت القرآن در استان  راه اندازی شود، گفت: تحقق این امر نیازمند همراهی و همکاری جامعه قرآنی و تعامل و رایزنی با مسولان استانی است که پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه با تاکید بر برگزاری یادواره  و مراسم تکریم  برای پیشکسوتان و فعالان قرآنی که عمرشان را در راه قرآن سپری کرده اند،  افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده است که با  تعامل با سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ارایه خدمات به موسسات قرآن و عترت گام های ارزشمندی را بردارد.

 

هوشمند با اشاره به اینکه مجموعه خیرین قرآنی در صورت تشکیل می تواند نقش حمایتی خوبی از فعالیت های قرآنی داشته باشد، گفت: امید است  که این تشکل هم در سطح کشور و استان شکل گیرد که قطعا نقش مهمی در راستای حمایت از فعالیت های موسسات قرآنی خواهد داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد:  پویایی موسسات قرآن و عترت موجب نشاط معنوی و ایجاد انگیزه و علاقه در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان خواهد شد.

 

برگزاری نماز جماعت و  مراسم ضیافت افطاری با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی و مدیران موسسات قرآن و عترت و فعالان قرآنی پایان بخش این دیدار بود.

کد خبر 1170282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha