۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان آستارا به سر می‌برند

همدمی با بیان‌اینکه در حال حاضر ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد در زندان بندر آستارا به سر می‌برند، گفت: بدهی این افراد ۵ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «یاسر همدمی» امشب(چهارشنبه، ۷ اردیبهشت) در جشن گلریزان آزادی زندانیان که در مصلی نماز جمعه برگزار شد، اظهارکرد: جشن گلریزان در ایران قدمت تاریخی بسیاری دارد.

 

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا افزود: جشن گلریزان هم نام شده با پهلوانی و ایرانیان به خوبی و نیکی کردن و در راه خیر قدم برداشتن و قدم نهادن معروف هستند.

 

وی با بیان‌اینکه نیکوکاران با کمک به آزادی زندانیان غیرعمد از تبعات منفی و اجتماعی زندانی شدن افراد می‌کاهند، تصریح‌کرد: خیران آستارا از دیرباز در حمایت از ایتام، کمک به نیازمندان و آزادی زندانیان آبرومند پیشگام بوده‌اند.

 

همدمی گفت: هر جرم، دارای سه اثر شخصی، خانوادگی و اجتماعی است و خیران با کمک به آزادی زندانیان، با خداوند معامله می‌کنند.

 

دادستان عمومی و انقلاب بندر آستارا با اشاره به اینکه خانواده زندانیان در مضیقه بوده و چشم‌انتظار کمک‌های خیرین هستند، افزود: ما بر اساس تعالیم دینی خود مکلف هستیم که به فکر همنوع خود باشیم.

 

همدمی با بیان‌اینکه در حال حاضر ۲۰ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۵ میلیارد تومانی در زندان آستارا به سر می‌برند،خاطرنشان‌کرد: امیدواریم با کمک خیرین، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان این افراد را به آغوش گرم خانواده‌هایشان برگرداند و خنده بر روی لبان‌شان نشاند.

 

*کمک ۲۵۰ میلیون تومانی آستارایی‌ها برای آزادی زندانیان

«شهرام حجتی» نیز در این آیین،اظهارکرد: گلریزان برگرفته از بهار یعنی بخشندگی و سخاوتمندی است.

 

رئیس اداره زندان عمومی بندر آستارا با بیان‌اینکه مردم و خیرین این شهرستان همواره در کمک به افراد نیازمند پیشتاز بوده‌اند، افزود: کسانی که مال‌شان را در راه خدا انفاق و به نیازمندان و مستعضفان کمک می‌کنند رستگار می‌شوند و مقام شان نزد خداوند والا است.

 

وی تصریح‌کرد: در طول سال گذشته با کمک ستاد دیه گیلان، خیرین و انجمن حمایت از زندانیان با جمع‌آوری مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ، ۴۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان آستارا آزاد شدند.

 

حجتی اظهارکرد: در جشن گلریزان امسال خیرین، نیکوکاران، تجار، بازرگانان و صادر کنندگان آستارایی ۲۰۵ میلیون تومان برای آزادی زندانیان مالی غیر عمد کمک کردند تا زمینه آزادی آنها فراهم شود.

کد خبر 1170295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha