گسترش کلینیک های عارضه یابی کسب و کار و استقرار در شهرک ها و نواحی صنعتی

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گسترش کلینیک های عارضه یابی کسب و کار و استقرار در شهرک ها و نواحی صنعتی مختلف نیز باید در دستور کار دستگاه های اجرایی متولی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از زاهدان،" حسین مدرس خیابانی" در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکید کرد : با توجه به شعار سال و تاکیدات مقام عظمای ولایت بر تولید و اشتغال طی سال های اخیر لازم است دستگاه های مرتبط برای راه اندازی تمامی واحد های تولیدی راکد مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی در سال جاری هدف گذاری کنند.
وی افزود : با توجه به شرایط فعلی کشور نباید تنها به اعداد ابلاغی و تعهدات حد اقلی ای که از سوی سازمان ها و وزارت خانه های متبوع برای راه اندازی واحد های تولیدی تکلیف می شود اکتفا کرد و تلاش همه جانبه برای راه اندازی تمامی واحد ها ی راکد با تدابیر هوشمندانه باید صورت بپذیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در این خصوص دستگاه های مرتبط باید ضمن احصای مشکلات واحد های تولیدی ،گزارش خود را از روند راه اندازی مجدد آن واحد ها به صورت ماهانه به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارایه دهند.
مدرس خیابانی یاد آور شد : در این خصوص ایجاد زیر ساخت های تکلیفی دستگاه های اجرایی و ارایه مشوق های مناسب برای تک تک واحد های تولیدی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی بیان کرد: علاوه بر این باید  واحد هایی که فعال هستند با حمایت های ویژه برای توسعه واحد تولیدی خود که در نهایت منجر به افزایش اشتغال در استان می شود ، گام بردارند .

استاندار سیستان و بلوچستان یاد آور شد : ساخت واحد های کارگاهی، در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه ، برای استقرار واحد های دانش بنیان تصمیم مطلوبی بود  که علاوه بر این ۱۵ واحد ساخته شده،  باید در این شهرک ساخت ۲۰ واحد دیگر و در شهرک ها و نواحی صنعتی زابل محمد آباد ، بنجار ، ایرانشهر و کنارک هر کدام ۴ واحد تا پایان سال جاری طراحی و اجرا شود.

مدرس خیابانی تاکید کرد: در واگذاری این واحد ها باید توجه شود تنها به جوانان نخبه دارای ایده های نوین و شرکت های دانش بنیان واگذار شود.

وی افزود: در خصوص قراردادهایی که جواز صنعتی اخذ کرده و به آنها زمین داده شده است ، باید با صاحبان قرار دادها برای آغاز عملیات اجرایی مذاکره شود و چنانچه در طول مدت  ۳ ماه هیچ گونه اقدامی به عمل نیامده باشد ،جواز صنعتی آنها ابطال و زمین باز پس گیری شود تا بدین گونه از زمین خواری و انحرافات مرتبط جلوگیری به عمل آید.


 استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد : کنترل میزان پیشرفت فیزیکی فصلی صاحبان قرار داد ها  در شهر ک ها و نواحی صنعتی نیز باید به صورت منظم صورت گیرد.


 مدرس خیابانی یاد آور شد :هم اکنون با توجه به وضعیت صنعتی استان و تفاوت فاحش  با استان های های هم جوار در  این زمینه ، نقشه راه استان برای تغییر وضعیت مذکور و اشتغال زایی تدوین شده است ، که در این راستا پیگیری مصوبات سفر معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در خصوص تخفیف ۸۰ درصدی به زمین های صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر در منطقه سیستان برای جذب سرمایه گذار و کار آفرینی در آن منطقه باید پیگیری شود تا از این مجرا نیز بتوان به سوی صنعتی شدن استان گام برداشت.

وی بیان کرد : شناسایی واحد های تولیدی ای که تبدیل به انبار شده اند و ارایه مشوق به صاحبان آنها برای این تغییر کاربری و تبدیل مجدد به واحد صنعتی و تولیدی از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان یاد آور شد: در راستای شناسایی مشکلات واحد های تولیدی و رفع آنها ،گسترش کلینیک های عارضه یابی کسب و کار و استقرار در شهرک ها و نواحی صنعتی مختلف نیز باید در دستور کار دستگاه های اجرایی متولی قرار گیرد.


مدرس خیابانی تاکید کرد: تدوین شاخص نامه عملکردی برای این کلینیک ها و  رتبه بندی آنها بر آن اساس از نکات  مهمی است که باید در این خصوص رعایت شود .
وی افزود : برای رفع مشکل برق نصرت آباد و بزمان قرار شده است تا پست اختصاصی برق برای آنها زده شود.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد : با توجه به مشکل کم آبی استان ،برای تامین آب شهرک ها و نواحی صنعتی و همچنین توسعه فضای سبز آنها باید به سوی تامین آب با استفاده از پساب فاضلاب صنعتی پیش رفت.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: از سوی وزارت خانه متبوع " طرح فعال سازی ظرفیت های تولید " به استان ها ابلاغ و به دستور عالی ترین مقام استان سیستان و بلوچستان ، این طرح در دستور کار کلیه فرمانداری ها و کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط ابلاغ و در دستور کار قرار گرفت.
"علیرضا راشکی " اظهار داشت: در این طرح ابلاغی ۳مورد به صورت تخصصی  هدف گذاری شده است.
وی افزود: احیای واحد های راکد ، افزایش ظرفیت واحد های تولیدی که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت می کنند و بهره برداری از قرار دادهایی که به آنها بر اساس مجوز فعالیتشان به آنها زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی اختصاص پیدا کرده است و از آنها تحت عنوان"  طرح " یاد می شود.
به گزارش روابط عمومی ، در این کارگروه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان پیرامون اقدامات انجام شده طی سال گذشته و برنامه های سال جاری و همچنین در خصوص وضعیت صنعت در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اعم از تعداد واحد های تولیدی فعال، نیمه فعال، راکد ، وضعیت قرار دادها و پیشرفت فیزیکی آنها گزارش کاملی ارایه داد.
وی همچنین در خصوص تکالیف شرکت شهرک های صنعتی سیستان و بلوچستان  در سال جاری که از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به این دستگاه ابلاغ شده است توضیحات مفصلی بیان کرد.

کد خبر 1170320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha