حضور دامداران در دورترین نقاط مرزی کشور نشان دهنده گستره و وسعت خدمات سازمان دامپزشکی است

مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: حضور دامداران در دورترین نقاط مرزی کشور نشان دهنده گستره و وسعت خدمات سازمان دامپزشکی و مایه ی برکت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، دکتر امین اسدی مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور طی سفری دو روزه به استان سیستان و بلوچستان در اداره کل و ادارات دامپزشکی منطقه سیستان حضور یافت و از نزدیک با همکاران این ادارات دیدار کرد وی همچنین برای ادای احترام به شهدای والا مقام در گلزار شهدای زاهدان و شهرستان نیمروز نیز حاضر شد.

 

دکتر اسدی در اولین روز از این سفر، در راستای بررسی روند اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان در معیت مدیرکل دامپزشکی استان در اکیپ های بازدید نظارت بهداشتی حضور یافت و از کشتارگاه دام و مراکز توزیع و نگهداری فرآورده های خام دامی سطح شهر زاهدان بازدید کرد.

 

در دومین روز از این سفر، مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور به شهرستان زابل و منطقه سیستان رفت و از ادارات دامپزشکی حوزه سیستان بازدید کرد و با حضوردر مناطق روستایی از جمله روستای چَرَک در جمع روستائیان و دامداران قرار گرفت و از نزدیک پیگیر معضلات و مشکلات آنان در حوزه دامپزشکی شد وی همچنین در عملیات واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک حاضر شد و شرایط و سختی کار همکاران این استان را از نزدیک شاهد بود.

 

در ادامه، دکتر امین اسدی از پژوهشکده ی دام های خاص دانشگاه زابل از واحدهای پرورش "گاو سیستانی"، "مرغ خزک"، "شترمرغ" و "بلدرچین" بازدید نمود و پرورش این چنین دام هایی را از استعداد ها و ظرفیت های بالقوه این استان دانست.

 

در پایان این سفر، مشاور معاون وزیر و مدیر روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور با حضور در فرمانداری ویژه شهرستان زابل و در جمع مسئولین استانی و شهرستانی در جلسه شورای اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با محوریت دستاوردهای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان شرکت کرد.

 

در این جلسه، دکتر اسدی به ارائه گزارشی از دستاوردهای کشوری طرح تشدید نظارت بهداشتی و بیان زحمات کم نظیر و اقدامات شبانه روزی همکاران دامپزشکی در سطح کشور حتی در ایام تعطیل باهدف تامین سلامت و امنیت غذایی پرداخت و بیان داشت: طی این طرح تاکنون قریب به ۴۲۰هزار بازدید نظارتی در سطح کشور انجام و بر کشتار و ذبح بیش از ۲ میلیون دام سبک و سنگین و افزون بر ۱۹۰ میلیون قطعه طیور نظارت گردیده است و به نیابت از معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از زحمات و خدمات همکاران دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان نیز قدردانی نمود.

 

وی همچنین با اشاره به این که حضور و زندگی دامداران در دورترین نقاط مرزی کشور نمایانگر تامین امنیت ملی است عنوان داشت: حضور دامداران در استان سیستان و بلوچستان مایه ی برکت است چراکه موجب تامین مواد پروتئینی مورد نیاز استان و حتی کشور میشود و اینکه ما مرزهای کشور را رها نکرده ایم و ارائه خدمات دامپزشکی در دورترین نقاط مرزی، نشانگر گستره و وسعت خدمت رسانی سازمان دامپزشکی کشور است.

 

دکتر اسدی در این جلسه، از ایجاد "قرارگاه محرومیت زدایی و جهاد دامپزشکی" و حضور اکیپ های جهاد دامپزشکی در استان به  صورت منسجم و با پشتیبانی سازمان دامپزشکی کشور در آینده ای نه چندان دور خبر داد و افزود: امید است بتوانیم جهاد دامپزشکی را نیز همچون جهاد کشاورزی و جهاد  سازندگی در کشور پیش بریم.

 

 

کد خبر 1170322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha