۷۱ درصد پرونده های ارجاعی به دایره مددکاری و مشاوره پلیس منجر به مصالحه شده است

سردار حاجیان با بیان اینکه ۷۱ درصد پرونده های ارجاعی به دایره مددکاری و مشاوره پلیس در سطح کلانتری های کشور منجر به مصالحه شده است، گفت: امروز پلیس هوشمندانه در حوزه جامعه محوری ورود پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده کل انتظامی کشور،  صبح امروز(۸ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به سفر به این استان ایلام و بازدید از فرماندهی انتظامی این استان، اظهار کرد: به حمدالله اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام شده و با تلاش مجموعه همکاران ما در استان، امنیت کامل و پایداری در این استان برقرار شده است.

 

سردار« مهدی حاجیان» با اشاره به اقدامات فرماندهی نیروی انتظامی استان در راستای ایجاد امنیت پایدار در استان مرزی ایلام، ابراز کرد: امروز هم از مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی و معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان بازدیدی انجام شد که خوشبختانه اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه وظایف محوله صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه در کل کشور، پلیس با نگاه علمی و جامعه محوری اقدامات ارزنده ای در راستای پیش رویدادها و پیشگیری انجام داده که بتواند مقابله لازم را داشته باشد، ابراز کرد: در حال حاضر  در پیش از ۱۰۱۰ کلانتری در سراسر کشور  دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی دایر است  و در استان ایلام ۱۰۰ درصد کلانتری ها دارای دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۹۷۰ هزار پرونده به دایره اجتماعی  و مشاوره کلانتری ها ارجاع شده است، یادآور شد: با اقدمات خوب روانشناسان، جامعه شناسان و  مددکاران ما در این حوزه،  ۷۱ درصد از این پرونده ها  در میانگین کشوری به مصالحه انجامیده است.

 

سردار حاجیان تصریح کرد: اگر روانشاسنان و مددکاران ما ورود پیدا نمی کردند و این ساز و کار  فراهم نمی شد به طور قطع هزینه های زیادی هم برای  قوه قضائیه، هم برای پلیس و جامعه ایجاد می شد.

 

وی  با اشاره به اینکه در استان ایلام حدود ۱۴ هزار پرونده به دایره مشاوره و مددکاری اجتماعی ارجاع شده است، یادآور شد: از این میزان، نزدیک به ۱۰ هزار  پرونده به مصالحه انجامیده و خوشبختانه اقدامات خوبی  همکاران ما در استان ایلام در این خصوص داشته اند.

 

سردار حاجیان با اشاره به اینکه امروز  پلیس هوشمندانه در حوزه  جامعه محوری ورود پیدا کرده است، گفت: امروز پلیس تشخیص کانون های بحران و جرم  و کانون های آسیب های اجتماعی را در مرحله اول مورد توجه قرار داده و با نگاه درمان ورود پیدا کرده است که با نگاه پیشگیری و مقابله با  تشکیل کانون های بحران و آسیب است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه این اقدامات موجب شده که نگاه پلیس امروز نگاه  علمی و دانش بنیان برگرفته از استفاده از ظرفیت روانشناسان، جامعه شناسان  و جرم شناسان باشد، گفت: امروز پلیس ما هوشمند و دارای یک هوش سازمانی است که  خیلی از کشورها هم از این اقدام پلیس ایران، الگوی برداری کرده اند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد:  اگر این مسیر با کمک دستگاه های مرتبط از جمله سازمان بهزیستی، انجمن های روانشاسنان و روانپزشکان و انجمن مددکاران ادامه یابد به طور قطع، این ثبات و پایداری در جامعه نهادینه خواهد شد.

 

گفتنی است، سردار« مهدی حاجیان» صبح امروز با حضور سردار« دلاور القاصی مهر» از معاونت اجتماعی و فرهنگی انتظامی استان ایلام بازدید کرد.

کد خبر 1170344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha