وارد شدن به میدان؛ پیام جمهوری اسلامی ایران برای نجات فلسطین/موشک و جهاد تبیین را توأم با هم باید تقویت کرد

آیت الله شیخ بهایی با طرح مسائلی راجع به مسئله فلسطین بر اهمیت و لزوم قدرتمند شدن تأکید کرد و گفت: در جهانی که زور حاکم است باید زورمند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی، پنجشنبه(۸ اردیبهشت) در آیین اهتزاز همزمان پرچم ایران و فلسطین در میدان عاشورا؛ پرچمدار را نماد بقای لشکر دانست و اظهار کرد: عَلَم اسلام در جمهوری اسلامی ایران بر پا است و ایران، علمدار اسلام در جهان پر از ظلم و جور است.

 

شباهت های پرچم ایران و فلسطین

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علیمه کرمان با بیان اینکه پرچم ایران و فلسطین شباهت هایی به هم دارند؛ اولین وجه تشابه را رنگ های دو پرچم دانست و گفت: در هر دو، رنگ سبز به نشانه اسلام، سفید نشانه صلح و رنگ سرخ نشانه جنگ تا شهادت است.

 

وی ادامه داد: در پرچم جمهوری اسلامی ایران نام مقدس الله به زیبایی با یک نماد زیبا و متقارن که هم نماد الله و هم لا اله الا الله است، با سبزه روییده و گل لاله باز شده و شمشیر آماده ضربه زدن به دشمن وجود دارد و در حاشیه دو رنگ جمله شریف «الله اکبر» که نماد انقلاب اسلامی است با عدد ۲۲ به نشانه ۲۲ بهمن نقش بسته است.

 

رنگ مشکلی در پرچم فلسطین نماد چیست؟

آیت الله شیخ بهایی خاطرنشان کرد: در پرچم فلسطین رنگ اضافه مشکی، چند معنا دارد و دورباش می زند زیرا رنگ مشکی در عمامه سادات، دورباش سیادت؛ در لباس بزرگان دورباش بزرگی آنان؛ در عزای امام حسین علیه السلام دورباش عدم شادی و در حجاب بانوان به هوس بازان دور باش می زند.

 

وی اظهار کرد: این رنگ در پرچم فلسطین شاید به همه این موارد اشاره داشته باشد؛ هم سیادت فلسطین و هم عزا برای شهدا و اسارت ۷۰ ساله و هم جدیتی که در مسئله است؛ با هوس بازی کار فلسطین پیش نمی رود و کسانی که فلسطین را وسیله بازی های سیاسی خود قرار دارند، نشان دادند آنها برای فلسطین کاری نمی کنند و اگر قرار است کاری بشود همان است که جمهوری اسلامی ایران ارائه کرده و آن اقد‌ام جدی در برابر اسرائیل است.

 

 

پیام جمهوری اسلامی ایران برای نجات فلسطین

 

استاد درس خارج فقه و اصل حوزه علمیه کرمان با تأکید بر اینکه با شعار، کار فلسطین پیش نمی رود؛ تصریح کرد: پیام جمهوری اسلامی ایران برای نجات فلسطین این است که باید وارد میدان شد و شهید قدس، فرمانده سپاه بدون مرز قدس یعنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در صحنه عمل نشان داد که فلسطین برای پیروزی باید مسلح شود.

 

وی اظهار کرد: وقتی سلاح فلسطین به میدان بیاید اسراییل، ضعف خود را احساس  می کند و در جهانی که شعار فرعونی حاکمیت برتر و قانون جنگل حاکم است دلیل ندارد ما از این قاعده پیروی نکنیم؛ ما باید قوی ترین باشیم تا حرف خود را به کرسی بنشانیم پس جای نشستن و تعارف کردن نیست.

 

آیت الله شیخ بهایی اهمیت قوی شدن را با مثال زدن اوکراین خاطرنشان کرد و گفت: اوکراین وقتی سلاح های بازدارنده خود را با تضمین شرق و غرب از بین برد، هنگام حمله روسیه دید که چطور همین کشورها پشت او را خالی می کنند.

 

وی با بیان اینکه قضایا در یمن نیز نشان داد باید قوی شد؛ افزود: در جمهوری اسلامی ایران با هدایت های مقام معظم رهبری در برابر جریانات داخلی که معتقد به همراهی و گرفتن تضمین از قدرت های جهانی بودند؛ حرکت کردیم و فرمان ایشان برای قوی شدن نشان می دهد تصمیم ایشان درست بوده است.

 

چرایی قدرتمند شدن

 

استاد حوزه علمیه کرمان ساقط کردن پهپاد ۲۲۰ میلیون دلاری آمریکایی ها، کوبیدن پایگاه عین الاسد و پس گرفتن نفتکش دزدیده دیده شده ایران در دریا  و به طور کلی قدرت نظامی ایران را از جمله دلایلی دانست که دشمن جرأت حمله نظامی به کشور را ندارد.

 

وی با تأکید بر اینکه این قدرت حامی حقانیت ما است و با تأکید بر اینکه قدرت باید دست رهبر جامعه اسلامی باشد تا عاشورا اتفاق نیفتد؛ خاطرنشان کرد: تا وقتی مردم با امام علی علیه السلام بودند امام علی در جنگ ها پیش رفت.

 

آیت الله شیخ بهایی تصریح کرد: در جهانی که زور حاکم است باید زورمند شد؛ در جهانی که قدرت حاکم است باید از اصول قدرت پیروی کرد و این پیام همه شهدا است که برای حفظ حاکمیت اسلام باید قدرت را اضافه کرد.

 

 

 

موشک و جهاد تبیین را باید تقویت کرد

 

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن گفت: در این جنگ باید از همه شیوه های مقابله استفاده کرد؛ هم موشک را و هم جهاد تبیین را تقویت کرد و هر کس هر کجا وظیفه ای به دوش دارد آن را وطیفه اصلی بداند و باید جهادی و خستگی ناپذیر و دانش بنیان عمل کند لذا بنیه علمی کارهای مبارزاتی را باید تقویت و از طرفی، رابطه خود با خدا را هم تقویت کرد که این جهاد نیامند روحیه و هدف و مناجات شبانه است که کمیل خوان ها شمشیر زن هستند لذا اگر در جنگ با نفس شکست بخوریم پیروزی بر دشمن بیرونی فایده ندارد.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان تأکید کرد: وظیفه ما تأمین لشکر امام زمان است و این مهم حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی و در همه عالم، باید منتظران حضرت را آماده کرد‌.

کد خبر 1170356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha