بیش از ۶ هزار تُن سیمان رایگان بین زلزله زدگان خراسان شمالی توزیع شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون حدود ۱۲۳ هزار پاکت سیمان معادل ۶ هزار و ۱۴۵ تُن سیمان در مناطق زلزله زده استان توزیع شده است.

«جواد نظری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: سیمان رایگان میان خسارت دیدگان از زلزله در شهرستان های گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و فاروج توزیع شده است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: سیمان اهدایی بنیاد مستضعفان به صورت رایگان در مناطق روستایی توزیع می شود و برای بازسازی هر واحدمسکونی ۱۶۰ پاکت در اختیار قرار می گیرد.

 

نظری درباره بازسازی مناطق زلزله زده گفت: تاکنون ۸۸۴ فقره پرونده تشکیل شده، ۷۶۵ واحد به بانک معرفی شده و ۷۵۱ پرونده منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۷۵ واحد خسارت دیده در شهرها برای صدور پروانه به شهرداری ها معرفی شده و ۱۴۵ واحد به بانک ها معرفی شده و ۱۲۶ مورد هم منجر به عقد قرارداد با بانک ها شده است.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تلاش داریم تا به بازسازی مناطق زلزله زده سرعت دهیم.

 

بامداد روز ۲۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ دو زمین لرزه به بزرگی ۵.۵ و ۵.۳ ریشتر دو شهرستان گرمه و جاجرم را به لرزه درآود و موجب بروز خسارت های زیادی به منازل مسکونی شد که بر اساس برآوردهای صورت گرفته به یک هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی آسیب وارد شد. 

 

 

کد خبر 1170366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha