لزوم ایجاد فرصت رشد کارفرمایان و کارگران فارس در عرصه تولید

آیت الله دژکام گفت: کارگر تولید ثروت می کند و تولید کننده باید ثروت را دریابد و رشد کارفرمایان و کارگران در عرصه تولید منجر به حصول نتایج مطلوب در استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (پنج شنبه 8 اردیبهشت) در دیدار با مجموعه مدیران اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس با تبریک روز و هفته «کارگر» گفت: مسائل جامعه کارگری سابقه و قدمت طولانی دارد و برای رفع این موارد باید تاریخ بررسی شود.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: مسائل جامعه کارگری بیش از یکصد سال در جهان وجود داشته و برخی کشورها که در این زمینه پیشرفته کرده و ادعای پیشرفته بودن می کنند، پول ایران و کشورهای دیگری را برده اند اما با اینکه دنیا را دوشیده اند و پول ها را جمع کردند هنوز مسئله خود را نتوانسته اند که حل کنند.

وی اضافه کرد: نهضت ضد سرمایه داری در فرانسه راه اندازی شده و اما هنوز هم مشکلات خود را دارند اما ما به عنوان کشور اسلامی نگاه متفاوتی در حوزه کارگری داریم و حل مسایل و مشکلات کارگران برای ما اولویت دارد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: خانه «کارگر» فارس می تواند با انجام کار اساسی به راه حل مناسب برای رفع مسائل کارگری بپردازد و و راه حل عالمانه پیشنهاد دهد و شخصا حامی آن راه حل علمی خواهم بود.

وی ادامه داد: باید مشکلات راه حل سرمایه داری را شناخت و بررسی کرد و نباید به اقدامات نظری اکتفا کنیم بلکه باید با بررسی مشکلات به ارائه راهکارهای عملی و قابل اجرا در حوزه کارگری استان بپردازیم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: باید به نقش بخش کارگری برای افزایش تولید ثروت برسیم و پس از آن به تقویت تولید ملی بپردازیم و رشد اقتصادی داشته باشیم.

وی افزود: 70 درصد اشتغال ما در بخش خدمات است و تولید کننده نیست و ثروت ایجاد نمی کند و 70 درصد شاغلان در بخش غیر تولیدی هستند که پول می گیرند اما تولید ثروت نمی کنند که باید این مسیر با راهکار عملی و اصولی اصلاح شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به نقش کارگران در تولید گفت: کارگر تولید ثروت می کند و تولید کننده باید ثروت را دریابد و رشد کارفرمایان و کارگران در عرصه تولید منجر به حصول نتایج مطلوب در استان خواهد شد.

کد خبر 1170381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha