انعقاد قرارداد راه آهن رشت به آستارا/ راه ورود گیلان به اوراسیا باز می‌شود

عباسی از انعقاد قرارداد راه آهن رشت به آستارا خبر داد و گفت: با عملی شدن این پروژه راه ورود کشورمان و استان گیلان به اوراسیا باز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (پنج‌شنبه هشتم اردیبهشت) در نشست کارگروه صادرات غیرنفتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: به زودی حتما جلسه ای را برای رفع موانع فعالیت صادرکنندگان گیلانی برگزار خواهیم کرد.

 

استاندار گیلان سهم صادرکنندگان در ارزآوری و تولید باکیفیت کشور را بسیار زیاد و ارزشمند خواهد و اضافه کرد: با ایجاد و افزایش زیرساخت‌های لازم می‌توانیم به صادرات غیرنفتی استان گیلان سرعت بیشتری ببخشیم.

 

عباسی تشکیل کارگروهی تخصصی با حضور اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و سایر حوزه‌های مرتبط برای کاهش مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان گیلان را لازم و ضروری خواند و گفت: گیلان در منطقه استراتژیک و مهمی قرار دارد گرچه بن بست‌هایی در این میان مانند راه آهن وجود دارد اما تمام تلاش ما این است که بتوانیم این موانع را برطرف کنیم.

 

وی با بیان اینکه ایجاد کریدور شمال جنوب تنها به مانند شعار باقی مانده و همین امر موجب عقب افتادن استان گیلان شده است تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور پنج هزار و ۵۰ میلیارد برای تولید و حمایت از بخشهای تولیدی تصویب شد و دو هزار میلیارد تومان دیگر هم اختصاصا به استانداری گیلان اختصاص پیدا کرد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان از اختصاص ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای انجام کارهای زیرساختی، راه‌آهن و تولیدی در گیلان خبر داد و تصریح کرد: دولت ۵۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض داشته و همین عوامل موجبات بروز مشکلات اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی را فراهم کرد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه به علت صدور اسناد خزانه و نپرداختن مطالبات پیمانکاران پروژه‌ها، فشارهای بسیار زیادی به دولت وارد شد است اضافه کرد: بر اساس تعهداتی که داده شده دو پروژه راه‌آهن گیلان(قطعه رشت- بندرانزلی و بندر کاسپین) و آزاد راه رشت قزوین در محدوده منجیل باید امسال به بهره‌برداری برسد.

 

عباسی از برگزاری جلسه‌ای با سفیر جمهوری آذربایجان در روز گذشته خبر داد و ابراز داشت: قرارداد راه آهن رشت به آستارا منعقد شده و کارها در حال انجام است و با عملی شدن این پروژه راه ورود کشورمان و استان گیلان به اوراسیا باز خواهد شد.

 

وی استفاده از کشتی‌های رو رو برای کاهش مدت زمان صادرات و واردات کالا در بنادر استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت:‌ استانداری گیلان بر اساس سیاست‌های دولت حتما از تولیدات رقابت پذیر و باکیفیت حمایت میکند و اجازه نمی‌دهد مشابه این کالاها از مبادی استان وارد کشور شود.

 

استاندار گیلان اذعان کرد: بعد از راه‌اندازی سامانه و تشکیل کارگروهی تخصصی برنامه‌ریزی کردیم تا ۵۰۰ مجوز بی نام در گیلان صادر شود همچنین در اقدامی دیگر اطلس سرمایه‌گذاری را نیز در استان راه‌اندازی و تدوین کردیم.  

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان همراهی همه بانکهای عامل برای حمایت از بخش تولید و اشتغال استان را خواستار شد و گفت: دولت تمام توان خود را برای حمایت از بخشهای اقتصادی به میدان آورده بنابراین اگر کوچکترین گزارش و مصداقی در مورد عدم همراهی بانکی به دستم برسد بدون تعارف و مماشات برخورد خواهم کرد.

 

وی تعداد واحدهایی تولیدی و صنعتی راکد استان گیلان را ۷۰۰ واحد اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر واحدهایی داریم که با ۳۰ درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند و تاکید کردیم تا با رفع موانع و اعمال حمایت‌ها شرایط لازم برای افزایش ظرفیت تولید این دست از واحدها فراهم گردد.

کد خبر 1170416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha