صادرکنندگان نمونه گیلان تجلیل شدند

صادرکنندگان نمونه و برتر گیلان در همایشی که در استانداری گیلان برگزار شد مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در راستای توسعه صادرات و حمایت از بخشهای مختلف تولیدی و اقتصادی به ویژه بخش خصوصی، امروز (پنجشنبه هشتم اردیبهشت) صادرکنندگان نمونه استان گیلان در همایشی که در استانداری گیلان برگزار شد مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

«هادی تیزهوش تابان» در این جلسه ضمن اشاره به تدوین طرح شتابدهی صادرات استان گیلان اضافه کرد: گیلان استانی معین برای روسیه محسوب می‌شود و می‌تواند به حوزه صادرات به این کشور ورود کند که البته باید در این حوزه پشتیبانی و حمایت‌های لازم از بخش خصوصی انجام گیرد.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان صادرکنندگان را نیروهای خط مقدم اقتصادی به ویژه در شرایط حساس کنونی دانست و خاطرنشان کرد: اتحادیه اوراسیا، فرصت مغتنمی است که باید به ویژه در بخش‌های صادرات محصولات کشاورزی و صنایع سبک به خوبی از آن استفاده کنیم.

 

گفتنی است شرکت داروسازی کاسپین تامین، شرکت تولیدی شکوه نادی، شرکت آرمین پلاست، صنایع ماشین سازی امیدی، شرکت گروه صنعتی نگین نادری، شرکت تولیدی ستاره نادی، شرکت تولیدی و صنعتی روغن موتور ستاره لاهیج، شرکت سبحان دارو، شرکت کارخانجات میخ سازی رشت، شرکت پدیده طلای سبز لنگرود، شرکت تولیدی دست کش گیلان و شرکت تعاونی مرزنشینان بخش مرکزی آستارا از جمله واحد‌های نمونه‌ای بودند که توسط استاندار گیلان مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

لازم به ذکر است در این همایش برخی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان گیلان در سخنانی نکته نظرات خود را در بخش‌های مختلف برشمردند و ضمن بیان مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش رویشان در حوزه تولید و صادرات خواستار حمایت مسئولان ارشد استان گیلان و رفع موانع شدند.

فراهم آوردن شرایطی برای ایجاد رقابت سالم و اثرگذار بین تولیدکنندگان برتر و صادرکنندگان استان گیلان، حمایت‌های عملی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان برای بقای تولید، اعمال معافیت‌های مالیاتی برای صادرات، معضل نرخ ارز، مشکلات تولیدکنندگان در بازپرداخت تسهیلات اخذ شده و نام بردن از صادرکنندگان برتر به عنوان ابر بدهکاران بانکی هم از جمله مواردی بود که در این جلسه توسط تولیدکنندگان برتر گیلان مورد اشاره و تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بندر انزلی، بندر کاسپین، بندر و گمرکات آستارا، راه آهن و حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی و قرارگرفتن در همسایگی کشورهای آسیای میانه و روسیه از جمله پتانسیل‌های مهم استان گیلان در بخش صادرات غیرنفتی است که توسعه هرکدام از این زیرساخت ها آثار قابل توجهی را در شاخص‌های صادراتی کشور و استان گیلان و ارزآوری در بر خواهد داشت.


پایان پیام/

کد خبر 1170421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha