مشکلات دستگاه ها و مردم در حضور کمرنگ تعزیرات

افزون بر یک دهه از شهرستان شدن فاروج می گذرد اما همچنان بعضی از دستگاه ها در شهرستان مستقر نشده و مردم در حوزه خدمات این دستگاه سرگردان و بلاتکلیف هستند.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی _ فاروج؛ افزون بر یک دهه از شهرستان شدن فاروج می گذرد اما همچنان بعضی از دستگاه ها در شهرستان مستقر نشده و مردم در حوزه خدمات این دستگاه سرگردان و بلاتکلیف هستند. یکی از این دستگاه ها، تعزیرات حکومتی است که شعبه آن در شهرستان فقط سه روز فعالیت دارد و با توجه به گستره فعالیت هایش برای مردم مشکلاتی را به همراه داشته است.

 

یکی از تولید کنندگان فاروجی گفت: تشکیل پرونده های تخلفی برای تولید کنندگان یک معضل است اما رسیدگی به این پرونده در نبود اداره مستقل تعزیرات، معضل بزرگتری است.

 

«محمود قدیمی» افزود: برای رسیدگی به شکایت انجام شده در بازدید گشت مشترک، هر روز پرونده زیر بغل در رفت و آمد هستیم اما با توجه به اینکه رئیس این اداره فقط سه روز در شهرستان حضور می یابد هنوز موفق نشده ایم.

 


رسیدگی به پرونده های تعزیراتی در نبود اداره مستقل، طولانی و زمان بر شده است

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: دستگاه هایی مثل جهاد، دامپزشکی، شبکه بهداشت، صنعت، معدن و تجارت و...در گشت ها و بازدید و بازرسی ها ناگزیر به ارجاع پرونده به تعزیرات هستیم که در نبود اداره مستقل تعزیرات این روند طولانی و زمان بر می شود.

 

«احسان افتخاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: در سالهای اخیر و شرایط ناشی از کرونا، طرح های نظارتی تشدید شده است که در گشت های مشترک حضور قاضی تعزیرات برای صدور رای در در محل تخلف در زمان کشف احتکار، کالای قاچاق و ...  به عنوان مرجع قضایی ضروری است اما امکان این مهم با توجه به حضور سه روزه رئیس این اداره در شهرستان، نیست.

 

مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: واحدهای متخلف هم به تناسب تخلف برای رسیدگی به شکایت انجام شده از آنان باید در این اداره حضور یابند که عدم استقرار دستگاه مستقل تعزیرات در فاروج سرگردانی و طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده ها را به همراه داشته است.

 

وی افزود: این شرایط بر روی روند و کیفیت رسیدگی هم تاثیر می گذارد.

 

فاروج محروم از داشتن بعضی دستگاه های اداری است


فرماندار فاروج گفت :یکی از مشکلات اساسی شهرستان نداشتن شعبه یا نمایندگی بعضی ادارات است.

 

«عبدالرضا فرزانه» افزود: یکی از این مجموعه های مهم، اداره تعزیرات است که به رغم داشتن آن در واقع عملا تعطیل است.

 

فرماندار فاروج گفت: رئیس تعزیرات سه روز در فاروج و سه روز در جاجرم باید فعالیت کند و کافی است به بُعد مسافت این دو شهر (در حدود 400 کیلومتر ) توجه شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سه روز حضور رئیس تعزیرات در فاروج، یک نیرو بیشتر فعالیت ندارد، بیان کرد: با این روند زمان برای رسیدگی به بخش حقوقی کاهش می یابد.

 

فرماندار فاروج افزود: اعتراض واحدهای صنعتی، تولیدی و اصناف و ... به جاست و این روند اجحاف در حق شهرستان است.

 

وی با اشاره به ضرورت مستقل شدن این اداره در شهرستان گفت: در سهمیه تعیین شده برای استان در تامین کارشناس حقوقی، فاروج لحاظ نشده بود که با پیگیری های قول اختصاص یک کارشناس به شهرستان داده شد.

 

مشکل تعزیرات فاروج را در پایتخت پیگیری می کنیم

نماینده مردم فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی گفت: استقرار  یکی قاضی تعزیرات در فاروج ضروری است و حضور سه روز رئیس این دستگاه در شهرستان نیاز و مطالبات را تامین نمی کند.

 

«علی آذری» افزود: نامگذاری این سال ها با محوریت اقتصاد بی دلیل نیست و تولید کننده و صنعتگر نباید جز تولید، نگرانی دیگری داشته باشد که اگر اشتغالزایی این بخش نباشد کشور با مشکلات عدیده ای روبرو می شود.

 

وی گفت: مشکل تعزیرات شهرستان را در پایتخت پیگیری می کنیم  تا در نشست با مسئولان کشوری این مشکل حل شود.

 

 

 

کد خبر 1170435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha