رشد ۳۰ درصدی میزان ورود مسافران نوروزی به گیلان

جهانی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال بیش از ۷ میلیون مسافر وارد گیلان شدند گفت: این میزان ورود مسافر نسبت به مدت مشابه دو سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ولی جهانی» امروز (پنج‌شنبه، ۸اردیبهشت) در مراسم تجلیل از دستگاههای برتر عضو ستاد خدمات سفر گیلان اظهار داشت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال یک میلیون و ۴۵۳ هزار خودرو به گیلان وارد و یک میلیون و ۹۸۵ هزار خودرو از استان خارج شدند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان محورهای قزوین - رشت و جاده آستارا را از جمله محورهای پرتردد گیلان در نوروز امسال ذکر کرد و افزود: در طی مدت ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ از حیث میزان ورود وسایط نقلیه به استان گیلان شاهد رشد ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

 

جهانی از فعال بودن ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در گیلان در ایام نوروز امسال خبر داد و تصریح کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال بیش از ۷ میلیون مسافر از طریق مرزهای زمینی‌، دریایی و هوایی وارد گیلان شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه دو سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشت.

 

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از مسافران از طریق مرزهای زمینی وارد گیلان شدند اضافه کرد: ۲۸ درصد از مسافران نوروزی در خانه مسافرها، نزدیک به پنج درصد در هتل ها، یک درصد در مراکز اقامتی، یک درصد در مهمان پذیرها و حدود ۴۴ درصد در سایر مراکز اقامتی وابسته به اداره کل میراث فرهنگی گیلان اقامت داشتند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از افزایش ۲۰۷ درصدی میزان اقامت مسافران نوروزی در استان سخن گفت و ابراز داشت: ۷۲۲ هزار مسافر در ایام نوروز امسال از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان گیلان بازدید کردند و موزغ میراث روستایی با ۹۱ درصد در صدر این آمار قرار دارد.

 

جهانی با تاکید بر اینکه میزان بازدید از موزه‌ها و بناهای تاریخی گیلان امسال ۷۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشت اذعان کرد: در طول ایام نوروز ۳۷۱ گردشگر خارجی از کشورهای جمهوری آذربایجان، چین، روسیه، لبنان و سایر کشورهای عربی از استان گیلان بازدید کردند.

 

وی ضمن اشاره به رشد ۳۰ درصدی میزان ورود گردشگران خارجی به گیلان در ایام نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: برآوردها نشان میدهد بیشتر مسافران و گردشگران خارجی در هتل‌های استان گیلان اقامت داشتند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۵۴۲ مورد بازدید نظارتی از اماکن گردشگری وابسته به این اداره کل در استان گیلان به عمل آمد. 

 

کد خبر 1170456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha