طرح بازنگری قانون شوراها و دهیاری ها تدوین می شود

حاجی آبادی گفت: طرح بازنگری قانون شوراها و اجرای آن و بازنگری قانون دهیاری ها که اکنون پاسخگوی نیازهای مردم در روستاها نیست، تدوین و به شورای عالی استان ها ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا حاجی آبادی» امروز (۸ اردیبهشت) در دیدار اعضای شورای اسلامی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) در ۹ اردیبهشت سال ۵۷ با صدور فرمانی به شورای انقلاب بر تأسیس شورای اسلامی و آیین نامه های اجرایی تأکید کردند.

 

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی به اشاره به نقاط قوت تشکیل شوراهای اسلامی در شهرها ور وستاها، گفت: در روستاها طرح های هادی اجرا شده و در شهرها هم شاهد پیشرفت ها و توسعه عمرانی فرهنگی اقتصادی و اجتماعی هستیم.

 

وی از برگزاری هشت جلسه شورای اسلامی استان خبر داد و تصریح کرد: بررسی مشکلات آب و فاضلاب استان، اختصاص ۵.۵ میلیارد تومان به شهرستان ها برای احیای قنوات، بررسی آنتن دهی دکل های تلویزیون، بررسی مشکلات شهر بیرجند و تشکیل کارگروه های عمرانی، حقوقی و فرهنگی پیگیری و انجام شده است.

 

حاجی آبادی در ادامه برنامه های آتی شوراهای استان را تلاش در جهت جهاد تبیین، مطالبه گری و ارائه پیشنهادات لازم در جهت توسعه اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی شهرستان ها به دستگاه های اجرایی، بررسی مشکلات استان و ارائه پیشنهاد به منطور رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات و منابع به شورای عالی استان ها و شورای برنامه ریزی استان، نظارت بر حسن اجرای تصمیمات و عملکرد شوراها، ایجاد ارتباط میان شوراهای اسلامی شهرستان ها در جهت حسنانجام وظایف، نظارت بر حسن اجرای طرح های عمرانی استانی و ملی برشمرد.

 

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین طرح بازنگری قانون شوراها و اجرای آن و طرح بازنگری قانون دهیاری ها که اکنون پاسخگوی نیازهای مردم در روستاها نیست، تدوین و به شورای عالی استان ها ارائه می شود.

 

 

کد خبر 1170461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha