بزرگترین سفره افطار خیابانی در آران و بیدگل/ ۴ هزار نفر بر خوان کرامت هلال بن علی(ع) اطعام می شوند

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) از برپایی بزرگ ترین سفره افطار خیابانی همزمان با شام رحلت آن حضرت در جوار این حرم مطهر خبر داد.

سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: بزرگ ترین سفره افطار خیابانی، همزمان با شام رحلت حضرت محمدهلال بن علی(ع) در آران و بیدگل برپا می شود.

 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمدهلال بن علی(ع) افزود: این سفره به طول بیش از ۷۵۰ متر در خیابان محمدهلال از تقاطع خیابان وشاد تا صحن جنوبی آستان مقدس برپا خواهد شد.



تکیه افزود: بالغ بر ۴ هزار نفر در این افطاری که به همت خیرین آستان مقدس تدارک دیده شده، روزه خود را افطار خواهند کرد.



مدیر اجرایی حرم مطهر هلال بن علی(ع) ادامه داد: این آستان مقدس در طول ماه مبارک رمضان با ۲۰ هزار افطاری ساده و در ایام شهادت امیرالمؤمنین و شب های قدر با ۱۵ هزار پرس غذای گرم سحری و افطار از زائران و روزه داران پذیرایی کرده است.

 

حضرت محمدهلال بن علی(ع)، فرزند بلافصل حضرت علی بن ابیطالب(ع) است و نسب مادر ایشان "اُمامه" با یک واسطه، به پیامبر اکرم(ص) می رسد.


 
در كتاب رساله هلاليه آمده است که حضرت محمد هلال بن علی بن ابيطالب(ع) در آخرين شب جمعه‌ی ماه مبارك رمضان، پنج تن آل عبا و برادر خود، عون را در خواب می بينند و مژدگانی بازگشت به آغوش خاندان اهل بیت(ع) را از جد بزرگوارشان، پيامبر گرامی اسلام(ص) دريافت می كنند. غروب روز بعد، اين ستاره ی پرفروغ خاندان عصمت و طهارت، پس از اقامه ی نماز مغرب و عشا، در آخرين سجده خود به پيشگاه حق، ندای پروردگار را لبيك گفته و پس از سه سال اقامت در اين سرزمین، رهسپار ديار دوست می شوند.

کد خبر 1170477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha