لزوم رعایت دو اصل اصالت و هویت در حوزه سوغات و صنایع دستی گیلان

عباسی برندسازی را از راهکارهای تاثیرگذار در حفظ صنایع دستی گیلان دانست و گفت: اصل اصالت و هویت دو مقوله مهمی است که باید در حوزه سوغات و صنایع دستی گیلان رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (پنج‌شنبه، ۸ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از دستگاههای برتر عضو ستاد خدمات سفر استان گیلان اظهار داشت: از زحمات شبانه روزی تمامی دستگاههای عضو این ستاد در ایام نوروز ۱۴۰۱ و خدمات دهی به مسافران قدردانی می کنم.

 

استاندار گیلان ضمن ابراز رضایت از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رسانه‌ها در ایام نوروز عنوان کرد: امید داریم در شرایط پسا کرونا همچنان شرایط لازم را برای افزایش نشاط اجتماعی و پویایی جامعه داشته باشیم که این امر هم نیازمند همراهی و همکاری دستگاه های ذیربط است.

 

عباسی ضمن پیش‌بینی ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا تا چند ماه آینده در استان گیلان یادآور شد: گیلان همواره هدف گردشگری بوده و ظرفیت‌های فراوانی به ویژه در صنایع دستی داشته است.

 

وی ثبت چادرشب بافی را اقدامی ارزشمند برای گیلان خواند و اظهار داشت: به زودی شاهد ثبت جهانی ماسوله هم خواهیم بود از طرفی حفظ و صیانت از جنگلهای هیرکانی به عنوان یکی از داشته های برتر گیلان همواره مورد تاکید بوده است.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ارتقا زیرساخت‌های گردشگری و شرایط رفاهی استان را خواستار شد و اضافه کرد: در بحث دریا و ساحل با توجه به آزادسازی که در گیلان با دستور رییس جمهور انجام گرفت امسال شرایط ویژه‌ای خواهیم داشت.

 

استاندار گیلان عنوان کرد: فصل گرما و گردشگری را در پیش داریم و بایستی قرارگاه شهرستانی به زودی توسط فرمانداران شهرهای ساحلی تشکیل شود تا با انجام سرمایه‌گذاری از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه به عمل آید.

 

عباسی با بیان اینکه شهرداران باید صاحب ایده و فکر نو باشند و برای تغییر در مبلمان شهری و زیباسازی شهرها اقدام کنند تصریح کرد: در بحث نگهداری از جنگلهای هیرکانی و جلوگیری از تخریب این میراث ارزشمند باید از ظرفیت مردم استفاده کنیم.

 

وی تنوع غذایی در استان گیلان را بسیار زیاد و بی‌نظیر دانست و عنوان کرد: باید شخصیتهای بزرگ استان گیلان، علما و مشاهیر را با انواع ابزارهای فرهنگی بشناسانیم و از به فراموشی سپرده شدن برخی از هنرهای دستی استان مانند نمدمالی جلوگیری کنیم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ایجاد هر چه بیشتر بازارچه‌های گردشگری برای ارائه صنایع دستی استان را خواستار شد و گفت: نباید بگذاریم کالاهای چینی وارد استان شده و جای صنایع دستی گیلان را بگیرد زیرا صنایع دستی نمادی از فرهنگ و قدمت گیلان در دوران گذشته تاکنون محسوب می‌شود.

 

استاندار گیلان برندسازی را یکی از راهکارهای تاثیرگذار در حفظ و گسترش صنایع دستی گیلان دانست و ابراز داشت: اصل اصالت و هویت دو مقوله مهمی است که باید در حوزه سوغات و صنایع دستی گیلان رعایت شود و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این حوزه مسئولیت مستقیم دارد.

 

عباسی خاطرنشان کرد: تجربیات خوبی در ایام نوروز امسال و ستاد خدمات سفر استان گیلان به دست آمد که باید مستندسازی شود تا در سالهای آینده عملکردهایمان بهتر و بهتر شود.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از دستگاه‌های برتر عضو ستاد خدمات سفر از کتاب خدمات سفر استان گیلان نیز رونمایی شد. 

 

کد خبر 1170481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha