جهاد تبیین در مسئله فلسطین یک ضرورت است/ سکوت و بی‌تفاوتی برخی کشورهای اسلامی سبب غصب قبله‌گاه اول مسلمانان شد

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد گفت: امروز جهاد تبیین به عنوان یک اصل مهم و ضروری بر عهده همگان قرار دارد به ویژه در مسئله فلسطین این جهاد تبیین باید به درستی انجام شود تا جهان اسلام از غفلت و ناآگاهی نجات پیدا کند.

به گزازش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام «نوراله ولی‌نژاد» در نشست تبیینی مسئله فلسطین که با حضور علمای شیعه و سنی استان گلستان برگزار شد، اظهار کرد: در یک نقطه از تاریخ فاجعه‌ای رخ داده که دامن جهان اسلام را گرفته است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان گفت: امروز جهاد تبیین به عنوان یک اصل مهم و ضروری بر عهده همگان قرار دارد به ویژه در مسئله فلسطین این جهاد تبیین باید به درستی انجام شود تا جهان اسلام از غفلت و ناآگاهی نجات پیدا کند.

 

وی افزود: به طور قطع فهم درست مسلمانان جهان به عزت و کرامت جهان اسلام و آزادی فلسطین ختم خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام ولی‌نژاد به سوابق تاریخی برای تشکیل رژیم عاصب صهیونیستی اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۱۸۸۲ یکی از سران یهود کتابی با عنوان خودمختاری یهود نوشت و آن زمان از همه دعوت کرد که دولت یهود را در سرزمین فلسطینیان ایجاد کنند.

 

وی افزود: در سال ۱۹۸۷ اولین کنگره حزب صهیونیست در سوئیس تشکیل شد و تصمیماتی درخصوص مهاحرت یهودیان به فلسطین و تشکیل دولتی به نام یهود گرفته شد. سال بعد آن یکی دیگر از رهبران یهود کتابی تحت عنوان دولت یهود را نوشت و از همه خواست برلی شکلگیری این دولت کمک کنند. برای همین کار سفرهایی به مصر و ترکیه و برخی کشورهلی دیگر داشت که آن زمان با این درخواست آنان همراهی نشد. تا اینکه در سال ۱۹۱۴ دولت انگلستان از پیشنهاد ایجاد دولت یهود در سرزمین فلسطین استقبال کرد و تلاش بسیاری برای این امر انجام داد. این اقدامات ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۴۷ سازمان ملل فلسطین را به دوبخش تقسیم کرد و ۱۵ دقیقه پس از آن، آمریکا دولت غاصب صهیونیستی را به رسمیت شناخت.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن گلستان تاکید کرد: سال‌ها طول کشید تا رژیم صهیونیستی بتواند بخشی از سرزمین فلسطین را غصب کند اما در این بین سکوت و بی تفاوتی کشورهای اسلامی، حمایت مستکبران از صهیونیست‌ها و البته عدم آگاهی کافی بخشی از مردم‌ فلسطین نسبت به خطر جریان صهیونیست دست به دست هم داد تا قبله‌گاه اول مسلمانان توسط رژیمی جعلی غصب شود.

 

وی تاکید کرد: هرجایی که مسلمانان فریاد کشیدند و به جهاد تبیین عمل کرده و نقشه‌ها و توطئه‌های صهیونیست‌ها را نقش برآب کردند آنها ترسیدند و عقب نشینی کردند اما هرجا انفعال مسلمانان را دیدند، جنایت‌های خود را بیشتر کردند.

 

کد خبر 1170484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha